Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





IJmuiden havendagen

14-15-08-2010
Op zaterdag 14 en zondag 15 augustus 2010 is de IJmuidense Vissershaven weer het decor van het Havenfestival IJmuiden, al zeven jaar het grootste culturele en nautische festival in de regio. En daar nu met Joop Zand heen geweest op de zaterdag en de zondag met Sjaak samen nog een keer terug geweest.
Wat heb ik leuke dagen gehad met een heerlijk zonnetje en veel moois, want Sail Amsterdam is er dit jaar ook weer en er lagen al verschillende boten om te bezichtigen




Het wereld beroemde piratenkoor "De Stormvogels". Die wilde voor Joop en mij wel op de foto. Schatten van mannen. Ook uitleg gekregen waar ze allemaal heen zijn geweest. Was echt leuk om hun te ontmoeten.










Een demostratie wat de hijskraan de "Nijlpaard" allemaal kan. Ons nat maken in ieder geval. Gaf wel hele mooi plaatjes met de zon er ook zo nu en dan bij..






Tot de volgende...Gemaakt door Joop, even gek doen en even laten zien dat we echt op de schepen welkom waren.
Met deze boot, je mag drie keer raden naar de naam, zijn we even de zee opgeweest. Heeft ons getoond hoe snel deze duwboten kunnen draaien om hun as, Sjaak had me al gewaarschuwd om me goed vast te houden, dat was maar goed ook, want deze boten gaan dan even 25gr uit het lood. Wij stonden ook nog boven in dus het effect was dubbel zichtbaar en voelbaar.Was het nu de Pre-Sail of toch een tochtje naar Engeland. Misschien in 2012 met de Z3 club naar Schotland...wie weet.Ook de Japaners waren hier in IJmuiden op visite en hadden de grootste lol toen ze voor de TV Noord-Holland werden geinterviewd.Zeeuws meisje..?? stond vis te verkopen.De indianen stonden er ook met hun spullen, volgens mij zie je die op elke markt. Heel gezellige kleurtjes.Laat ons met rust, het is nog nooit zo druk geweest.
Alle eentjes zwemmen in het water. Even een duik voor de afkoeling..??
Stukje roest, zal het anker nog wel zijn functie kunnen uit oefenen.
Deze jongen had er duidelijk even genoeg van. Ik blijf het moeilijk vinden om dit zomaar te doen. Later wel even een leuk babbeltje met hem gemaakt.
Kunt u dit even voor mij uit de knoop halen. Wel leuk al die verschillende kleurtjes, maar het stinkt zo. Niet te lang met je neus boven hangen.Netjes naast elkaar om plaats te maken voor de schepen die voor Sail 2010 binnen komen dit weekend.
Tijdens een vliegende storm in februari 1999 verging het Piratenschip "De Stormvogel"; er waren helaas maar een aantal overlevende, die aanspoelde met wat wrakstukken, aan het strand van de Rietplas nabij Emmen. Deze mannen werden liefdevol opgevangen door de plaatselijke bevolking en zongen uit dankbaarheid prachtige liederen.
Deze anekdote geeft weer hoe het lot iets kan bepalen, want op 2 september 1999 hadden zich inmiddels zoveel mannen gemeld om te zingen over de zee, drank en mooie vrouwen, dat er een complete bemanning ontstond: het Piratenkoor "De Stormvogels" werd opgericht.
Onder leiding van hun enthousiaste dirigente hebben zij inmiddels menig nationaal en internationaal festival met hun performance op mogen vrolijken.






8 opmerkingen:

  1. Hoi Von
    mijn complimenten wat een prachtige serie heel mooi prachtige close-ups ook prachtige kleuren
    Klasse
    Fijn weekend groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige serie Yvonne, je geeft een mooie impressie van het havenfestival met mooi afwisselende foto`s.
    Grappig dat badeendje er tussen en je staat er zelf ook heel mooi op.
    De foto van de hijskraan die water "lost" vind ik helemaal sùper, mooie timing en heel goed belicht.
    Het was weer leuk om te bekijken.
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jolanda,

    Leuk al die oude piraten :-)
    Mooie foto serie weer, goed belicht en uitgesneden.
    Top!
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijke serie Yvon !!
    Je heb het werkelijk heel mooi vastgelegd... die foto van de hijkraande Nijlpaard vind echt een toppertje en dan die laatste twee schitterend... hahaha
    Fijn weekend en lieve groetjes Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kleurrijke foto's. De sfeer van Sail heb je bijzonder mooi weergegeven!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Von

    Wat stom dat ik hier nog geen reactie op heb gegeven,
    snap er niets van.
    "t zijn toch hele fraaie opnames , gemaakt tijdens die haven dagen.

    Nogmaals sorry voor de zeer late reactie van mijn kant.

    x Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  7. excellent images!! superb colors and compositions!! regards

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Von,

    Ik loop genadeloos achter zo te zien....oeps.
    Maar ik ben er (gelukkig voor mij) dan toch.
    Wat gaaf zeg, dit geeft een hoog sail gevoel.
    Erg leuke/mooie opnames die een mix zijn geworden van fraaie portretten, mooie detail opnames en leuke actie foto's.
    Zo te zien hebben jullie echt genoten..... en nu is het mijn beurt, thanx.

    Groetjes, Karina

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!