Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Ik heb hem - De Erasmus Munt van 2 Euro

19-02-2011
Zat deze munt in de portemonnaie, en ik had het spotje wel op de radio gehoord maar wist echt niet het internet site, dus even gewacht in de hoop dat het nog een keer voorbij zou komen op de radio. Wanneer je de munt in bezit hebt moet je het naar www.ikhebhem.nl zenden, eerst even een foto maken.  

De collegevoorzitter van de Erasmus Universiteit Rotterdam Pauline van der Meer Mohr verricht op maandag 24 januari 2011 een bijzondere Eerste Slag. Met deze officiële Eerste Slag wordt de Erasmusmunt geïntroduceerd, de allereerste Nederlandse twee euromunt met een nationaal thema. Vanaf vandaag wordt deze twee euromunt in een totale oplage van 4.000.000 in circulatie gebracht. De Erasmusmunt is geslagen door de Koninklijke Nederlandse Munt in opdracht van het ministerie van Financiën en is een officieel wettig betaalmiddel in Europa. Minister Jan Kees de Jager trad op als gastheer bij de Eerste Slag.
 Het portret van Desiderius Erasmus op de munt geeft hem schrijvend weer; hij werkt aan zijn boek Laus Stultitiae (Lof der Zotheid) dat 500 jaar geleden verscheen. Naast Erasmus staat Koningin Beatrix afgebeeld: het is wettelijk bepaald dat zij op Nederlandse euromunt wordt geportretteerd. De Erasmusmunst is ontworpen door Dylan Shields.


“Dit is een bijzonder moment. Ruim negen jaar na de invoering van de euro slaan we hier de eerste Nederlandse versie van de twee euro herdenkingsmunt. Als wereldburger is Erasmus een prachtig onderwerp om Nederland te vertegenwoordigen op een wettig Europees betaalmiddel. Met Lof der Zotheid schreef hij een van de meest invloedrijke werken van de westerse beschaving. Zo rekende hij af met groteske kortzichtigheid waarmee mensen oordelen over anderen”, zegt Maarten Brouwer, Muntmeester bij de Koninklijke Nederlandse Munt.










Tot de volgende...

33 opmerkingen:

  1. Hoi Yvonne
    Het is een mooie Mund ik heb ze nog niet zelf gezien.
    Groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk joh dat je hem hebt. En de munt is ook mooi zeg! Dat is echt toeval dat je hem in je proto had. Ben je er naar gaan kijken of zo? Of zag je het in een flits?

    Ik ga er ook eens op letten! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En, vergeet ik het nog, bedankt voor je lieve bericht op mijn laatste stuk!

    Vond het ook wel een beetje spannend om te bloggen, maar ben blij dat ik het gedaan heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Cette pièce de 2 € est très jolie.
    Merci, Yvonne, de nous l'avoir montrée.
    Bon week-end!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb hem nog niet in handen gehad maar wat een prachtige foto heb je er van gemaakt Ik spaar herdenkingsmunten dus ben ook een beetje jaloers:) Het is je gegunt hoor! groetjes Jacky

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O ja ik hoop dat het zilver wint met deze foto moet het toch lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zal 's opletten voordat ik mijn 2 euromunten uitgeef. Mooi ontwerp op deze munt!
    fijn weekend Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ......Ik HAD hem al....

    Heb de gewoonte om altijd alle munten onder de 50 euro cent in mijn portemonnee te late zitten.
    Van tijd tot tijd gooi ik alles eruit en sorteer de 1 en 2 euro munten die dan terug gaan in het vakje, de rest gooi ik een 'n potje en degene die los geld nodig heeft pakt het daar.
    Het viel me op dat er bij het hoopje zo'n mooie blinkende munt zat,afgelopen dinsdag,heb hem even staan te bekijken.....hmmm...mooi Erasmus.
    Helemaal niet bij stil gestaan dat het bijzonder is:-(
    Ach.....geld is voor mij om uit te geven....het moet rollen...anders hadden ze het wel vierkant gemaakt;-)

    Afgelopen dagen riep manlief toen ze met de collectebus aan de deur stonden,heb jij nog wat munten.....en heeft in mijn beurs getast....
    nu ik ga kijken na het lezen van jou leuke post Yvonne, is het blinkende munstuk verdwenen......helaas....ik had er graag een verzamelaar blij mee gemaakt!!!

    Fijn weekend!
    Lieve groet,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk extra`tje als je twee euromunt een erasmus munt blijkt te zijn.
    Je hebt hem een mooie eer gegeven door de munt zo mooi te fotograferen.
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Yvon

    wees er maar zuinig op.....mooie munt hoor, je opname is ook weer super.

    Groetjes Joop en Nel

    en natuurlijk een heel fijn weekend gewenst !!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ...traigo
    sangre
    de
    la
    tarde
    herida
    en
    la
    mano
    y
    una
    vela
    de
    mi
    corazón
    para
    invitarte
    y
    darte
    este
    alma
    que
    viene
    para
    compartir
    contigo
    tu
    bello
    blog
    con
    un
    ramillete
    de
    oro
    y
    claveles
    dentro...


    desde mis
    HORAS ROTAS
    Y AULA DE PAZ


    COMPARTIENDO ILUSION
    YVONNE

    CON saludos de la luna al
    reflejarse en el mar de la
    poesía...




    ESPERO SEAN DE VUESTRO AGRADO EL POST POETIZADO DE MONOCULO NOMBRE DE LA ROSA, ALBATROS GLADIATOR, ACEBO CUMBRES BORRASCOSAS, ENEMIGO A LAS PUERTAS, CACHORRO, FANTASMA DE LA OPERA, BLADE RUUNER ,CHOCOLATE Y CREPUSCULO 1 Y2.

    José
    Ramón...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Yvon,
    Leuk zeg dat je hem al hebt.
    Ook mooi op de foto gezet.
    Netjes gedaan.
    Gr John.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Yvonne, wat goed dat je hem hebt. Nu niet uitgeven hoor !! Kun je er nog iets mee winnen/ verdienen als je er een foto van maakt en deze opstuurt? Ik zal eens uitkijken naar deze munt.
    Groetjes Odette

    BeantwoordenVerwijderen
  14. En dan te bedenken dat je hem bijna.....
    Je foto is mooi geworden en nu gaan we duimen.
    Liefs Bufff.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik had het wel al gehoord maar hem nog niet gezien...
    je hebt er een prima foto van gemaakt...

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De munt is mooi geworden en nu ik weet hoe hij er uit ziet zal ik opletten of ik hem ook eens in handen krijg.
    Groet, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nou dit is mij helemaal ontgaan. Maar het is een mooie munt en hij zal wel opvallen nu hij nog nieuw is denk ik zo. Succes met het winnen van het zilver.

    groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ik had er geen idee van dat er nog bijkomend andere onderwerpen bijdrukken; of is deze eerder bedoeld als verzamelmunt?
    gr, peter

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk dat jij hem ook daadwerkelijk in je handen hebt zeg. De reclame had ik ook een paar keer gehoord, maar zoiets overkomt mij toch nooit. Nu ik weet dat jij de munt hebt, leeft het toch weer wat meer!

    Groetjes, Gonne-Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hey cool, ik heb hem nog niet.
    Leuk om dit soort dingen te sparen, te bewaren en te fotograferen.
    Mooie munt en een mooi verslag....maar dat kunnen we wel aan jouw overlaten :-)
    Groetjes, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik had de spotjes op de radio wel gehoord, maar ik heb er nooit opgelet, ik las zojuist dat geld moet rollen, nou daar ben ik, zoals je weet, gisteren weer aardig mee bezig geweest ;-)
    groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuke actie en goed vastgelegd :-)
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat leuk Yvon
    dat je die munt heb moet ook eens goed gaan opletten best wel apart en leuk om te hebben
    gefeliciteerd
    Fijne dag hé groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Echt heel leuk Yvon en dat jij hem nu hebt !!
    Knappe foto's en een heerlijke info...
    Lieve groetjes Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Leuk dat je hem hebt! Ik wist niet eens dat ze in omloop waren.
    Groetjes jacqie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Yvonne,
    Leuk dat je deze bijzondere Rotterdamse munt in je bezit hebt gekregen. Niet meer uitgeven, maar bewaren. Erg leuk!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  27. hallotjess..

    Ik heb hem!!
    En nu??

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi,

    Ik heb hem!!!! al 2 weken geleden ofzo. Maar ben vergeten om een foto op te sturen... nu is het te laat dus echt STOM haha, Misschien dat ik hem over 20 jaar voor veel geld kan verkopen... Wie weet?!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Jaaaaaaa, door jouw tip heb ik er nu twee gevonden. Anders had ik er niet opgelet.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. hallo,
    ik heb er al 8!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. ik heb een gevonden alleen je kon zilver winnen, hoe moet dat?

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!