Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Kleine zwarte sterntjes


Wat was dit lang geleden dat ik even bij de kleine zwarte sterntjes ben gaan kijken,
 ik denk dat die serie zo slecht is geweest, ze zitten best wel ver weg, dat ik mijn
 80-400mm toen nog niet had en dat er daarom geen blogje is geplaatst. Ik heb nog 
wel een  zwarte stern serie uit juli 2010. Dit was mijn eerste uitje met Loes en 
nog wel vanuit een tweepersoons  kano gemaakt. 

En ook zo dit jaar,  is Loes eerst even op verkenning geweest of er wel iets 
te zien was. De vlotjes zijn weer bezet met zwarte sterns die 
Natuurmonumenten hier geplaatst heeft.






Ik was er van overtuigd dat ik met mijn 80-400mm geen geslaagde foto's 
kon maken. Dit zijn ook geen wereld foto's geworden, en dat heb ik deels ook 
helemaal aan mij zelf te danken. Ik had alleen mijn monopod bij me.
 Volgend jaar ook statief mee nemen, Het staat al in de agenda dat ik 
dit niet mag vergeten.






Wat staan wij weer te genieten van de vogels, we hebben even de tijd wanneer 
we aankomen om de instellingen uit te proberen. Veel ouders vliegen 
over met voer maar "onze" jonkies worden niet gevoerd. 

We hebben nog geluk dat er iets op de vlotjes loopt en kruipt. Het is donderdag 
avond de 23ste noodweer geweest hier in het Gooi. De ouders hebben 
hun kroost goed beschermd. 






Verschillende voer momenten mis ik gewoon omdat ik de onweersbuien die om
 ons heen hangen in de gaten aan het houden ben. Een van de kleintjes heeft
 denk ik al genoeg, die is niet meer zo actief om 
toe te happen.






Gelukkig heb ik dit moment met de grote helicopter die één van de ouder 
heeft weten te vangen.






Het kleintje heeft het er duidelijk moeilijk mee om de libelle naar binnen 
te werken.  Valt verschillende keren uit zijn mond, zal het dan nog leven, 
dat het tegen stribbelt om opgeslokt te worden.






Wat een lachwekkend moment, met een dikke smile sta ik achter
 de camera. 






En dan maar hopen dat ik stil genoeg ben blijven staan. 






Door de donkere onweerswolken is het dan weer donker en wanneer deze 
een beetje verder door waait is het weer iets lichter. Daar moeten we het 
echt van hebben, anders moet de iso zo erg omhoog om nog een beetje
 sluitertijd over te houden. En die foto's zijn allemaal de prullenbak
 in gegaan omdat ze gewoon te donker waren. 





De ouders vliegen op en neer, en wij maar afwachten of het voor onze kleintjes is. 
Het is heel veel vlieguren maken om deze twee groot te brengen. 

Nu er een echte donkere wolk naar ons toe komt gokken we het er niet op en
 pakken we in. We hebben mooie momenten kunnen pakken, het uurtje was 
hopelijk lang genoeg. En net wanneer we bijna bij de auto zijn komen er dikke
 druppels naar beneden. We zijn verstandig geweest.

Datum: 26-06-2016

5 opmerkingen:

  1. Hoi Von,
    Leuke blog hoor, en ik moest hardop grinniken bij het zien van de foto's hoe het jong de libel probeert op de eten. Heel vermakelijk. Ik vind de foto's waarbij je het roze keeltje ziet ook erg mooi. Dat is het voordeel van dat bijzondere licht. Zo mooi doorschijnend, Wel een beetje griezelig met dat dreigende weer bij open water. Maar de fotoserie is heel mooi geworden.Zwarte sterntjes zijn zooooo leuk!
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zijn inderdaad kleine boefjes, eigenlijk moet je daar elk jaar even gaan kijken en genieten...

      Groetjes Von

      Verwijderen
  2. Hallo Yvonne, leuk om het gedrag zo vast te leggen. Prachtige vogels die Zwarte sterns. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Ben, het zijn mooie en sierlijke vogels, volgend jaar weer een kijkje nemen...hoop ik.

      Groetjes Von

      Verwijderen
  3. Mooie serie Von, jammer dat je daar net niet even een paar metertjes naar voren kunt. Maar het is toch genieten, ondanks de afstand. Leuke momenten met die grote libel in dat kleine bekkie.
    Groetjes, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!