Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Groene glazenmaker


Vertelde ik al van onze reddings actie van de grote groene sabelsprinkhaan , vandaag
 redden we een groene glazenmaker.






De groene glazenmaker hebben we uit een spinnenweb gered in de loods. 
De eerste foto's zijn op een stuk groen gras, tussen de vele blaadjes, maar hij
 wil het stuk groen gras niet las laten. Plotseling gaan de voetjes van de stengel
 los en ik grijp mijn kans om het heel voorzichtig onder zijn buikje
 vandaan te halen. 






Dat gaat heel makkelijk, zijn achtervoetjes staan al op de steiger en zijn buikje
 is iets hoger. En net als de grote groene sabelsprinkhaan met de libelle even
 van de schrik bekomen en is blij dat hij weer buiten is.  






De hele serie is binnen de drie minuten gemaakt. Het begon al een beetje donker
 te worden één kant van de vleugels begon een beetje vlieg
 neigingen te krijgen. 





Waarom de ene kant wel en de andere kant niet. Op de tweede foto zie je 
nog een klein stukje spinnenweb zitten. Heel voorzichtig er af gehaald.






Dank denk je, dan ga je toch heerlijk vliegen, maar de steiger en ik waren 
schijnbaar toch niet zo slecht.






Kon op mijn gemak nog even zijn vleugels doen, wat zijn die
 mooi trouwens. 






Kleine beschadigingen waren er wel te zien. 






En dan krijg ik nog een koppie van de libellen en we zeggen elkaar gedag. 
Heel voorzichtig loopt hij mijn vinger op en zet hem tussen het groen. Ik blijf 
nog even op de steiger bij hem zitten en plotseling vliegt hij om
 mijn hoofd. 

Weer een vriendje erbij, en even genoten om deze foto's te maken. 
Zo wil ik wel meer dieren redden..

Datum: 12-09-2016

7 opmerkingen:

  1. Dear Von, such fragile beauty in these crystaline wings and gorgeous iridescent, jewel colours of greens and blues. Wonderful images.
    xoxoxo. ♡

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ja......wat gaaf Von!
    En nog een bedank ere rondje ook! En ik lees dit op dierendag!
    super toch?
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. "Incanto Reddingsbrigade" ;-)

    Wat een verhaal toch weer, en mooie plaatjes met originele standpunten, de eerste van de vleugels vind ik de allermooiste.

    Lieve groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele leuke serie om te zien, Yvonne. Je had er een mooi model aan! Vooral je eerste foto vind ik prachtig: abstract, maar toch ook met een vleugje romantiek en geheimzinnigheid door het diffuse licht. Gr Jody

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ohhhh, deze prachtige blog heb ik gemist, wat een mooie serie
    De details van de vleugels zijn supermooi vastgelegd,en dat koppie,echt top.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een belevenis, Yvonne. Met prachtige foto's, waarvan ik de eerste het mooiste vind. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!