Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Dauwdruppels



Begin oktober, het weer gaat interessant worden. Koude nachten en tegenwoordig
 warme dagen. En dan krijg je van die hele mooie ochtenden. Zo ook op deze 9de
 oktober,  Loes en Pret Jet hadden vroeg afgesproken om naar de Westerheide
 te gaan. Helaas een paar drukke weken achter de rug, en mijn bedje was weer 
veel te lekker om er vroeg uit te gaan. Maar wanneer jullie de foto's van Loes en
 Jet zien dan snappen jullie dat ik natuurlijk spijt heb dat ik mijn geen schop
 onder de kont heb gegeven om er ook vroeg uit te gaan.






We hebben contact wanneer ik vlak bij de hei ben, ik moet in een straat parkeren
 waar ik heel niet bekent ben, maar bij aankomst snap ik het ook, het hele
 terrein is daar veranderd. 






Wanneer Loes en Jet van de Westerheide af komen lopen om mij op te pikken
 zijn ze dol enthousiast, wat was het een 
prachtige ochtend.  






We lopen met z'n drietjes weer terug de heide op. Gelukkig zien we 
nog kleine dauwdruppels.






We hebben met z'n drietjes maar een heel klein stukje van de heide nodig. Maar wat 
ga ik op de camera zetten..???






Altijd een moeilijke keuze...het wordt de Helios 44 M met alle drie de
 tussen ringen....






De dauwdruppels zijn zo klein en ik wil deze groot in beeld. Maar wat is het een
 moeilijke opgave. Er zijn ook heel veel foto's de prullenbak in gegaan omdat 
er geen één druppel scherp was.






Wanneer er zoveel druppels voor de lens zitten dan is er altijd 
wel ééntje scherp. 






Maar een parelketting scherp krijgen was niet makkelijk, tot dat Loes zegt dat ik
 wel erg stil ben, zijn ze niet gewend, en dan heb ik het duidelijk naar mijn zin. 
Ik zie ook in het schermpje dat de scherpte goed is.






En wanneer ik dan de smaak te pakken heb, vindt ik nog een iets grotere parelketting. 
Een kuil in de heide gemaakt, daar mijn hoofd in, met links kijken door de zoeker 
en naar boven richten, zal de volgende camera er dan toch een worden met 
een kantel schermpje..?? in deze situaties denk ik er wel heel erg over na om het
 te doen. Tot nu toe lukt het allemaal zonder kantelschermpje, alleen wanneer
 ik omhoog kom neem ik in mijn haar de heide mee naar boven. Ik zie er dan 
natuurlijk weer niet uit. Lol hebben we, en dat maak zo'n heerlijke zondag 
altijd weer bijzonder.





Dit is het bekende effect van de Helios. 

Datum 9-10-2016

7 opmerkingen:

  1. Hoi Yvonne,
    Ontzettend mooie opnames. Mooi om het effect van het licht zo op deze lijnen vol pareltjes te zien. Echt prachtig om te zien.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Von,
    Wow wat knap!! En erg mooie foto's!
    groetjes en fijn weekend
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig zijn ze! Heb je wel eens aan een hoekzoeker gedacht? Dan heb je geen kantelscherm nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige druppelserie, echt heel mooi gedaan
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toppie Von, erg mooi gedaan. Het valt soms inderdaad niet mee om ze scherp te krijgen. Klein beetje wind en het is al erg lastig.
    Mooi gedaan.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, nu snap ik waarom jij zo stil was, je was écht goed bezig!
    Zo knap hoe je die kleine druppeltjes scherp hebt gekregen, met de Helios toch??

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!