Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Oranjetipje


Het is begin mei, en het weer is iets beter geworden. Overal staan de 
pinksterbloemen, zullen bij al de bloempjes ook
 oranjetipjes vliegen..??






Bij het eerste plekje waar we kijken zien we geen oranjetipje, we zien ze niet 
eens vliegen. We vermaken ons even met het bloempje. 

Wanneer we naar huis rijden, bedenken we plots dat we nog een beschut
 pinksterbloem plekje weten, rechtsom keer en inderdaad hier vliegen
 de oranjetipjes.

We weten nu waar we op een vroege ochtend moeten zijn.




Loes is gelijk de volgende ochtend terug gegaan, en met z'n tweetjes gaan
 we nog een keer kijken op Hemelvaartsdag.






Ook nu is het weer zoeken naar een oranjetipje, ze zijn er gelukkig. Alleen die 
bomen, de schuur en die muur, staan wel erg in de weg, het licht is nog niet 
echt aanwezig, dan heb ik even de tijd om de camera in te stellen. 

Wie heeft gezegd dat het makkelijk was!!
Ik ben er klaar voor.






Het is de dag van dauwtrappen, natte schoenen krijgen, het mooie ochtend 
licht zien opkomen, en die kwam gelukkig. 

Dan is het plotseling een feestje om met je hoofd 
in het gras te liggen. 




Gebruik maken van de gras sprietjes die nog een beetje vochtig zijn. 






Tijdens het rondje draaien, kom ik ook nog een paar pinksterbloempjes tegen 
die ik voor de lens krijg. 






Weinig aan variatie kunnen doen, we hebben er maar één gevonden, en dan 
moeten we het er mee doen met de plek waar de oranjetip zich bevindt. 






Een beetje naar links of rechts in het beeld, geeft al een heel ander effect. We hebben 
de hele zomer nog om te vlinderen, of het er van komt..??

Datum: 05-05-2016

5 opmerkingen:

  1. Hoi Yvonne....

    Ik heb nog maar één oranjetipje gezien en
    toen had ik mijn camera niet mee...
    wat heb jij een mooie foto kunnen maken van die
    dappere vroege vlindertje..heel mooie blog,
    foto 5 en de laatste zijn mijn favorieten...

    Lieve groetjes Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ene oranjetipje heeft toch een paar verrassend mooie plaatjes opgeleverd. Zo zie je maar weer dat je er maar eentje nodig hebt, als die maar op de goede plek zit! Vooral 3, 5, 6 en 9 vind ik erg fraai.
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Yvonne,
    Wat heb je dit mooi gedaan. Werkelijk schitterend.
    Mooi ook zo met dat licht erachter. En wat super dat dat vlindertje zo mooi voor je bleef zitten. Super!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig toch eentje gevonden! dit jaar is het mij helemaal niet gelukt, terwijl ik ze wel veel heb zien vliegen.
    Heerlijke serie met prachtig licht, vroeg opstaan is toch echt de moeite waard ;-)

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Yvon,
    Je hebt het oranjetipje mooi gefotografeerd op de pinksterbloemen. Gaaf!
    Ik ben niet echt verwend met oranjetipjes dit jaar, dus geniet ik extra bij jou ♥
    Groetjes.
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!