Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Kievitsbloem in het veld


In 2013 ben ik samen met Loes al een keer naar de Wilde Kievitsbloem geweest. 
Toen overdag met heel hard licht. Nu een paar jaar later weten we wel beter 
dat het ook zoveel anders kan met vroeg ochtendlicht, of late avondlicht. 

En nu gaan, Loes, Gonnie en ik ons Paasweekend daar 
doorbrengen in Zwolle.






De Wilde Kievisbloem is een zeldzaam plantje en is maar in een paar gebieden in
 Nederland echt in het wild te vinden. Nico van Gelder, van DDN, nodigt een
 groep uit om daar in de vroege ochtend aanwezig te zijn. 






Wij hadden gehoopt dat het voor ons een nieuw plekje zou zijn, maar het is
 het zelfde veldje waar wij in 2013 ook waren geweest. 






We verzamelen op een parkeerplaats, rond de klok van 6 uur,  die goed in de
 TomTom vermeld staat, en wanneer we allemaal aanwezig zijn gaan we
 de dijk op naar het veldje.






We zien heel langzaam de zon opkomen na een super koude nacht, daardoor 
veel dauw op het veldje, wat prachtige bokeh geeft op de foto's. 
We zijn er blij mee.






Omdat het paasweekend is verwennen we ons met overnachtingen in Zwolle. 
Daardoor hebben we meerdere kansen om er iets moois van te maken.






Alleen met welke lens ga ik deze ochtend fotograferen. ...?? het is voor ons alle 
drie een verrassing wat we pakken wanneer we in het veld zijn.







We willen het een keer anders, dan wat we altijd met de bloempjes doen, 
de macro pakken. 






Die blijft bij mij nu een keer in de tas, ik zeg erbij, deze ochtend. Ik begin met de
 telelens. Wat is dit anders kijken, hier moet ik erg
aan wennen.








Ik heb met de telelens een keer de bloembollen gedaan en dat pakte toen ook
 redelijk goed uit, dus gewoon proberen, wanneer het niet lukt is 
er altijd nog een herkansing. 









Die gedachten maken het wel makkelijker om nu, vooral rustig, te kijken 
naar kievitsbloemen die op de goede plek staan, waar weinig grassprietjes 
of andere bloemen in de weg staan. 






Ik kan ook weer niet te lang wachten en nadenken en zoeken want het zonnetje
 komt toch sneller omhoog dan dat we allemaal hoopte. 






Het is echt genieten om hier nu te zijn. Een mooiere ochtend is haast niet 
voor te stellen.






In het veld staan rode en witte kievitsbloemen, 
alle twee even fotogeniek. 






Dit zijn de foto's van kievitsbloemen in het veld en de volgende blog over 
de kievitsbloem gaat er heel anders uitzien. Hou de blog in de gaten, jullie
 weten dat ik wel eens gek kan doen.






Wanneer we weer in het hotel zijn na een prachtige dag, zien we de schaal
 met paaseitjes staan, is het toch nog een beetje
 pasen voor ons.

Datum: 16 april 2017

5 opmerkingen:

  1. Ooh...wat prachtig.....zulke ochtenden kunnen toch niet stuk hè....wat zal dat heerlijk gevoeld hebben. Top.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt ik vind dit al super mooi...... kan niet wachten op de volgende blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Yvonne,
    Dit heb je weer ontzettend mooi gedaan. Prachtige foto's!!
    Mooi hoe je dit met het licht effect en ook met de dauwdruppels erbij hebt weten te fotograferen.
    Je opnames 1, 6, 7 en 9 vind ik echt super en zouden zeker niet misstaan aan de muur. Wat een plaatjes!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Yvon,
    Goed geprofiteerd van het vroege licht en de dauwdruppels. Het heeft je schitterende platen opgeleverd. Heel anders, en toch de zelfde plek als bij Gonnie,en dat is leuk! Ik heb zowaar favo's! foto 1, 7, 9, 12 en 15!
    Ik heb er van genoten dit te bekijken, hoor!
    groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Yvonne,
    Met de telelens kan je ook prima uit de voeten zoals je hier laat zien. Mooi gespeeld met licht en compositie. iedere plaat ademt weer een andere sfeer. Zo zie je maar, het maakt niet uit of de plek dezelfde is. Je krijgt nooit precies dezelfde plaatjes. Hier mag je best heel tevreden mee zijn.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!