Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Hallerbos

Op Hemelvaart is het vaak vroeg op staan om te gaan dauwtrappen, vorig zijn we ook vroeg opgestaan om naar de Nieuwkoopse plassen en de purperreiger te gaan, maar dit jaar is het wel heel vroeg op staan. Om klokslag 2uur ging de wekker. Loes stond om 3uur voor de deur. We gaan naar het Hallerbos in België en hopelijk hebben we mooi ochtendlicht. We volgen al een poosje de site waar te zien is hoe de groei verloopt van de Wilde Hyacint, en we hebben het idee dat we eigenlijk net een weekje te laat zijn, we konden niet eerder, Loes had een weekje naar Spanje geboekt, met een groep fotografen. 

We hebben het hier al drie jaar over dat we het Hallerbos moeten gaan doen, in de loop der tijd veel info gekregen en bewaard vanuit de tijdschriften, we weten waar we de auto kunnen parkeren. En het weer zit mee, dat voorspeld buienrader, maar onderweg hebben we de eerste bui al. Hebben we dan weer geen geluk..?? 

Rond de klok van half 6 komen we aan. Wat is het hier donker op dit weggetje. En er staat een bord met "Hallerbos op zon- en feestdagen gesloten" Dat is even schrikken. Wat nu..?? Toch maar even doorrijden naar de parkeerplaats die we uitgezocht hebben. Daar zien we een slagboom die echt dicht is. Wij rijden terug naar de eerste slagboom om te kijken of het echt dicht gaat. Want naar "ons" parkeerplekje is het best ver lopen. Denk dat we vanmiddag daar niet zoveel zin meer in hebben. Bij de eerste slagboom zien we dat het onkruid al boven de slagboom uitgroeit en dat het eigenlijk niet dicht kan omdat dan de fietsers er niet langs heen kunnen. We nemen de gok en parkeren bij de slagboom die echt dicht zit. 








We lopen de gele route en komen er al snel achter dat dit niet de goede weg is. 
We zien nu ook iets meer omdat het heel langzaam licht is geworden. Wat ruikt 
het allemaal heerlijk. Kan nu wel begrijpen dat dit bos een publiekslieveling is. Tot
 +/- eind april staat het hier vol met de wilde hyacinten. Een prachtig paars tapijtje, 
met nu hier en daar al wat groen er tussen en veel groen er boven. We zijn te laat, 
de beuken zitten al vol in het blad en de zon kan weinig meer voor ons betekenen. 







Het is even zoeken naar het "Tranendal", dit is wel de plek waar we moeten
 zijn. De regendruppels die op de bloempjes zitten kunnen nu wel eens een leuk 
effect geven met de zonnestraaltjes die er door heen probeert te prikken.







We duiken met onze snoetjes tussen de wilde hyacinten en zijn gelijk nat, het
 heeft toch iets meer geregend dan we dachten, zeiltje uit de tas en we gaan
 lekker verder. 







Wij blijven nog netjes aan de buitenkant van de bloempjes, komen er drie
 jongens langs en die duiken zo het bos in. Wij kijken elkaar een, "mag dit", we 
denken van niet en wij blijven aan de buitenkant, daar is het net zo mooi, misschien 
nog wel makkelijker, hier staan de hyacinten soms alleen. Blijft de achtergrond rustig en met
 een beetje kleur is het weer een speelse foto geworden.







Het spelen met de sluitertijd doe ik eigenlijk al de hele ochtend, want deze foto
 had ik in mijn hoofd. Helaas een iets verkeerde diafragma maar weet nu 
hoe ik het kan maken.







Foto een beetje van bovenaf genomen. Ook veel geprobeerd, alleen vele 
ondergronden waren niet goed. Dit was de enige rustige. Het blijft goed zoeken
 in de natuur maar gelukkig kunnen we alle twee ons heerlijk vermaken op een 
heel klein stukje in het grote bos.







Lage zonlicht, nog hier en daar een regendruppel en tegen de zon in fotograferen, 
dan krijg je leuke tegenlicht rondjes.








Bij dit bloempje heb ik op verschillende knopjes scherpgesteld, wat is het dan 
moeilijk kiezen welke de mooiste is, maar deze is het geworden na 
een ienemiene mutte.







Wat ik vandaag ook hoopte te vinden was een steeltje wilde hyacinten die 
een beetje aan de bovenkant rond loopt, en die dan om een licht cirkeltje heen
 buigt. Maar tussen al het paars is het moeilijk zoeken.







Wel een steeltje met een beestje, ook leuk...







Of met heel veel cirkeltjes en leuke kleurtjes....







Deze heeft het bijna...volgend jaar nog een keer proberen..







We gaan verder op stap, maar dat is te zien in een volgend blogje....

Datum: 09-05-2013

15 opmerkingen:

  1. Super mooie foto's waarbij ik een lichte voorkeur heb voor foto nr. 4. Maar super gedaan hoor, leuk om 1 ding op zo veel manieren op de foto te zetten hè? Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Von, vooral foto's 4, 7,8 en 11 springen er voor mij uit. Jullie zijn wel onwijs stoer, zó vroeg op, ik moet er niet aan denken.
    Leuk dat je weer zoveel hebt uitgeprobeerd, leerzaam voor jezelf maar ook voor degenen die je blog bezoeken. Complimenten!

    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat heerlijk om je zo uit te kunnen leven.jullie moeten intens genoten hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat moet dat prachtig zijn, zo'n heel bos met hyacintjes, Von. Afgezien van deze fotoserie heb ik al bewondering voor jullie vroege opstaan. Mooie fotoserie, waarvan 7, 9 en 10 er voor mij uitspringen. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig Von, wat sprookjesachtig. Je weet de sfeer goed te pakken. Foto 2, 7, 8, en 10 extra aansprekend.
    Maar allemaal mooi hoor. En beestachtig vroeg op! Kanjers zijn jullie. Wat een hobby hè?!
    groet,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het was even afzien zó vroeg, maar de moeite waard!
    Nr 4 is een echt sprookjesbos, heel mooi gedaan.
    Verrassend dat jij ook nog close ups hebt gemaakt, die vond ik veel te moeilijk, is mij dus niet gelukt.
    Knap werk hoor!
    Geen idee wat je met de zesde foto voor ogen had, maar heel eerlijk gezegd zie ik er weinig in.
    Prachtige en afwisselende serie heb je neergezet, complimenten!
    LG Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Yvonne,
    Knap hoor, zo vroeg je bed uit. Het is toch wel een indrukwekkend gezicht zo'n tapijt aan wilde hyacinten. Mooie landschapsopnames. Maar je hebt ook fraaie de close-ups gemaakt. Nummer 10 tot en met 13 vind ik de mooiste. Wat een kleuren zitten er bij 12 in de achtergrond.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hola Ivonne, cuanto tiempo...que belleza de fotos, con unos interesantes enfoques y desenfoques, un buen trabajo.

    Saludos.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto's hoor ... volgend jaar ga ik ook echt die kant op en nu maar hopen dat niet weer de bloei zo achter blijft net als dit jaar .... :-) het is zooooo lastig plannen op die manier ... haha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tsjonge Von, wat een schitterende foto's heb je geplaatst. Eigenlijk heb ik niet zoveel commentaar om hier te schrijven. Ik vind gewoon alle foto's prachtig. Wat een kleuren, scherpte en mooi gebruik gemaakt van het licht. Prachtig. Ik vind de laatste foto wel heel fraai. Ik zie dat soort foto's wel vaker en ik heb het idee dat bij jouw foto de omringende bomen net niet fotogeniek genoeg zijn. De uitvoering is wel top.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beautiful images dear Von, such pretty flowers.
    Warm greetings
    xoxoxo ♡

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Von,
    Het blijft een hele kunst om precies datgene in beeld te brengen wat je je voorstelt. Eindeloos oefenen, veel foto's maken, maar uiteindelijk kom je dicht bij je doel. Wat mij betreft is deze serie echt heel mooi. Je hebt er wat voor moeten doen maar volgens mij was het echt de moeite waard.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Yvon,

    Wat een geweldige variatie heb je hier laten zien. Doet me aan het nummer blauw blauw blauw denken, ken je vast wel. Jeetje om 2 uur al op; kan je eigenlijk net zo god niet naar bed gaan toch?

    Groeten, Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een verhaal Yvon, zo vroeg op en dan de slagboom dicht.
    Je hebt wel prachtige foto`s gemaakt, foto`s van het blauwe tapijt vind ik mooi maar zo`n solo bloemetje met een zachte achtergrond heeft toch wel mijn voorkeur.
    De laatste foto vind ik ook prachtig, leuk die blauwe lucht in het midden en de mooie kleuren van de bomen er om heen.
    Je bent goed bezig meis!

    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Yvonne....

    Je hebt je helemaal uitgeleefd...
    in gedachten zie ik je languit tussen de bloemen
    liggen, ik kan hier van genieten, hoop volgend jaar ook weer zo ver te zijn..

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!