We gaan even een paar jaar terug in de tijd. De motorenfreaks onder ons weten natuurlijk dat het weekend van 18-19 September 2010 weer een CCTT is in Assen. In 1998 was in daar ook bij en dit jaar mag ik me weer drie dagen uitleven. Wat ben ik daar blij mee. Zullen al de oudjes er nog zijn. Ik weet al dat ik twee mensen niet ga tegen komen, die zijn helaas overleden en die waren zo vriendelijk en gezellig. Helaas mag mijn vader dit evenement ook niet meemaken, wat kan er toch een hoop gebeuren in 12jaar.
Ik ga in de bus slapen van Jan Kostwinder en het zal een reuze gezellig weekend worden.
Ik ga in de bus slapen van Jan Kostwinder en het zal een reuze gezellig weekend worden.
Randy MamolaRandy Mamola geboren op 10-11-1959, was heel erg geliefd bij elk motorsportpubliek. dit om zijn spectaculaire manier van rijden en vooral ook om de vele wheelies die hij maakte. Randy werd maar liefst 4x 2e in de eindstand van het wereldkampioenschap, maar wereldkampioen werd hij nooit. Hij behaalde diverse overwinningen in de koningsklasse.
Barry SheeneBarry Sheene (11 september 1950 - 3 maart 2003) was een Britse motorcoureur.
Als zoon van een GP-monteur kwam Sheene al op jonge leeftijd in aanraking met de sport. In de vroege jaren zeventig had hij succes in de lichtere klassen, waarin hij streed tegen coureurs als Jan de Vries en Angel Nieto. Een paar jaar later stapte Sheene over naar de zware klassen. In 1975 leek er een einde te komen aan zijn carrière na een zeer hevige valpartij op het roemruchte Amerikaanse circuit van Daytona Beach. Sheene maakte echter een wonderbaarlijke come-back. Nadat hij in 1976 vijf Grand-Prix-overwinningen behaalde, mocht hij zich wereldkampioen in de Koningsklasse noemen. Ook in 1977 werd hij wereldkampioen. De jaren daarna was de Amerikaan Kenny Roberts zijn voornaamste rivaal.
Ook hier had pa een luisterend oor of de motor goed zijn werk doet. Zodat één van onze race vrienden goed voor de dag gaan komen.
Cas Swart samen met pa, nog even een instelling veranderen voordat de wedstrijd begint.
Umberto Masetti
Umberto Masetti (Parma, 4 mei 1926 - Maranello, 28 mei 2006) was een beroemd Italiaans motorcoureur.
In 1949 reed hij zijn eerste Grand Prix in de 125 cc klasse. In 1950 stapte hij over naar de 500 cc klasse en won meteen zijn eerste wereldtitel op een Gilera, met 1 punt voorsprong op Geoff Duke. In 1951 werd hij derde achter Duke en Alfredo Milani, maar in 1952 werd hij opnieuw wereldkampioen. Hij reed in dat jaar de eerste 100 mijl per uur-ronde op het TT-circuit van Assen. In 1954 kreeg hij slechts beperkt steun van Gilera, waardoor hij overstapte naar MV Agusta. In 1955 behaalde hij met dit merk een derde plaats in het kampioenschap. Hij reed in dat jaar ook voor MV Agusta in de 350 cc klasse. In 1956 volgde een zesde plaats, opnieuw op een MV Agusta.Masetti won zes Grand Prix in de 500 cc klasse en reed tot in de jaren zestig in de 250 cc klasse.Tijdens de Centennial Classic TT in Assen in 1998 kwam Masetti(4 dagen na zijn 72e verjaardag) nog aan de start met een 250 cc NSU Rennmax en een 500 cc Gilera.Umberto Masetti overleed op 28 mei 2006 op 80-jarige leeftijd.Zijn Gilera Quattro is nu in Nederlandse handen
Umberto Masetti (Parma, 4 mei 1926 - Maranello, 28 mei 2006) was een beroemd Italiaans motorcoureur.
In 1949 reed hij zijn eerste Grand Prix in de 125 cc klasse. In 1950 stapte hij over naar de 500 cc klasse en won meteen zijn eerste wereldtitel op een Gilera, met 1 punt voorsprong op Geoff Duke. In 1951 werd hij derde achter Duke en Alfredo Milani, maar in 1952 werd hij opnieuw wereldkampioen. Hij reed in dat jaar de eerste 100 mijl per uur-ronde op het TT-circuit van Assen. In 1954 kreeg hij slechts beperkt steun van Gilera, waardoor hij overstapte naar MV Agusta. In 1955 behaalde hij met dit merk een derde plaats in het kampioenschap. Hij reed in dat jaar ook voor MV Agusta in de 350 cc klasse. In 1956 volgde een zesde plaats, opnieuw op een MV Agusta.Masetti won zes Grand Prix in de 500 cc klasse en reed tot in de jaren zestig in de 250 cc klasse.Tijdens de Centennial Classic TT in Assen in 1998 kwam Masetti(4 dagen na zijn 72e verjaardag) nog aan de start met een 250 cc NSU Rennmax en een 500 cc Gilera.Umberto Masetti overleed op 28 mei 2006 op 80-jarige leeftijd.Zijn Gilera Quattro is nu in Nederlandse handen
John SurteesJohn Surtees MBE (Tatsfield (Surrey), 11 februari 1934) is een voormalige Engelse coureur, die er als enige ooit in slaagde om zowel op de motorfiets als in een Formule 1-auto wereldkampioen te worden.Op 15-jarige leeftijd nam hij reeds deel aan een zijspanrace waarbij zijn vader, een motorhandelaar uit Londen, de motor bestuurde. Ze wonnen de race, maar werden gediskwalificeerd omdat hij te jong bleek.
Van 1952 tot 1960 reed hij in 49 Grands Prix voor motoren van 350 en 500cc, waarbij hij 38 keer won en 7 keer kampioen werd. In de 113 Formule 1 Grands Prix waaraan hij in de jaren 1960 tot en met 1972 deelnam wist hij 24 keer op het podium te komen, waarvan zes keer als eerste. In 1964 werd hij wereldkampioen in die klasse in de Ferrari 158 met 1500cc-motor. Ook in 2006 was hij nog actief in de racewereld door zijn betrokkenheid bij het Britse A1 Grand Prix team.
Van 1952 tot 1960 reed hij in 49 Grands Prix voor motoren van 350 en 500cc, waarbij hij 38 keer won en 7 keer kampioen werd. In de 113 Formule 1 Grands Prix waaraan hij in de jaren 1960 tot en met 1972 deelnam wist hij 24 keer op het podium te komen, waarvan zes keer als eerste. In 1964 werd hij wereldkampioen in die klasse in de Ferrari 158 met 1500cc-motor. Ook in 2006 was hij nog actief in de racewereld door zijn betrokkenheid bij het Britse A1 Grand Prix team.
Giacomo Agostini
Giacomo Agostini (Brescia, 16 juni 1942) is een voormalig Italiaans motorcoureur.Hij werd geboren in Brescia, maar groeide op in de omgeving van Bergamo. Giacomo begon zijn motorcarrière met heuvelklim-wedstrijden, onder andere op een 175 cc Moto Morini, maar kreeg in 1964 een contract aangeboden bij het raceteam van Moto Morini, waar hij Tarquinio Provini verving.
Giacomo Agostini (Brescia, 16 juni 1942) is een voormalig Italiaans motorcoureur.Hij werd geboren in Brescia, maar groeide op in de omgeving van Bergamo. Giacomo begon zijn motorcarrière met heuvelklim-wedstrijden, onder andere op een 175 cc Moto Morini, maar kreeg in 1964 een contract aangeboden bij het raceteam van Moto Morini, waar hij Tarquinio Provini verving.
Wat blijft het toch een vertederd beeld. Ze bloeide weer helemaal op, wat hebben ze een schik gehad deze oudjes.
Fam. Kostwinder ook klaar om de wedstrijd te gaan rijden. Pa Kostwinder in het midden en de boys aan zijn zijde.
Ferry Brouwer de organisator van het hele gebeuren. Petje af wat hij allemaal voor elkaar heeft weten te krijgen. En zijn toch personen geweest die hun motor in bruikleen hebben gegeven zodat de coureur van toen op zijn eigen motor kon rijden.
Dit had ik niet verwacht van je. Ik dacht ga even molens bekijken krijg ik dit te zien. Ook gaaf hoor en leuk dat je je daar mag uitleven als fotografe. Ik herken wel wat namen, in de loop der jaren hoor ik hier thuis bij mijn regelmatig over de tafel gaan als er weer een race is op tv. Leuk om te doen zo'n daagje denk ik. Veel plezier, dat zal wel lukken als ik deze oude opnames bekijk.
BeantwoordenVerwijderenGroetjes Marjon
Hey Yvonne,
BeantwoordenVerwijderenGeweldig die oude foto's. Het heeft wel wat.
Je zult wel beretrots zijn dat je daar nu weer rond mag lopen als fotograaf. Succes.
Nicole
Hey Von
BeantwoordenVerwijderenGeweldig al deze oudjes..... al ben ik geen motorfreak, de namen komen ook mij bekent voor, mis wel een opname van Wil Hartog , Jack Middelburg of de oude Boet...hahaha.
Ik wens je nu alvast een heel fijn en fotogeniek weekend, al zul je je Pa natuurlijk wel missen.
dank dat je deze leuke serie met ons wilde delen.
Doei, Joop
Feestje in Assen dus.....
BeantwoordenVerwijderenMooi gedaan, door de scan, ze zien er prima uit....
als je het er niet bij had gezet.
Ja in 12 jaar kan er veel veranderen, neem nou alleen al de foto's, er zijn nog weinig mensen die met rolletjes/analoog werken......
Ik denk dat je je daar weer uitgaat leven met je digitale Dslr......veel succes en plezier,
we zullen het vervolg wel zien.
gr. Nieske
Hoi Von
BeantwoordenVerwijderenmooie serie en heel goed gelukt met scannen ze zien er prachtig uit
veel plezier hé
en de foto's van de molens komen toch zeker nog wel
Groetjes Janny
Ooooh wat leuk Yvon !!
BeantwoordenVerwijderenDit is terug in tijd... ik en mijn vriendje (nu mijn man) gingen vroeger in de eind jaren '60 en begin jaren '70 ook altijd naar het wegracen... dus ik ken deze mannen wel... werkelijk schitterend !
Lieve groetjes Anna
Nou, dat is toch weer eens iets heel anders. kan me voorstellen dat je je helemaal uit gaat leven. Veel plezier alvast,
BeantwoordenVerwijderengroetjes jacqie
Wat een stoere opnames:-)))) Erg mooi gescand. Veel plezier. Spijtig dat niet iedereen aanwezig kan zijn.
BeantwoordenVerwijderenHelemaal top Yvon.
BeantwoordenVerwijderenGeweldig om al die klinkende namen in beeld te zien.
En wat een plezier heeft iedereen, het straalt er gewoon van af.
Wel heel spijtig dat niet iedereen het weer mee mag maken maar, maar laat ze in jouw gedachten er toch bij zijn.
Groetjes en heel veel plezier.
Karina
Ik ben niet zo op de hoogte van de motorsport maar jij vast wel, dat is te zien aan je foto`s en te lezen uit je teksten.
BeantwoordenVerwijderenLeuk dat je weer mag fotograferen daar!
Veel plezier en ik hoop dat je mooie foto`s kan maken.
Je vader zal toch een beetje bij je zijn, er zijn daar vast meer mensen die hem missen.
Groetjes Greet
Hoi Yvonne
BeantwoordenVerwijderenJa..In 12 Jaar kan er veel veranderen/gebeuren..Maar wat is het dan fijn dat we aan hun...zoveel goede herineringen hebben overgehouden.
Het is net als met sport..Er staat altijd weer een nieuwe mooie lichting op..Die het van de oudjes moeten leren.
Mooie serie Gr Henk
Mooie herinneringen. John Surtees is me niet onbekend. Er wacht je alvast heel veel plezier het komende weekend.
BeantwoordenVerwijderenHallo Yvonne, allereerst een bedankje voor je bezoekje aan mijn molensite Natuurlijk een bezoekje terug, leuke site heb je heb me dan ook aangesloten bij je volgers.Mooie he dat stoere geweld.
BeantwoordenVerwijderenGroet kees.
Gave serie Yvonne!
BeantwoordenVerwijderenIk weet niet veel van motorsport, maar een mooie foto weet ik altijd wel te waarderen! :-)
Mooi foto werk!
Groet,
Peter en Janny
excellent photo-reportage!! thank you for share us!
BeantwoordenVerwijderen