Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





BMW Z3 Rally - Duin- en Bollenrit

20-05-2012
 Vandaag de eertse rally waar wij aan mee kunnen doen, het is altijd even afwachten in April, wanneer de eerste rally er is of Pinokkio dan al buiten staat. Vandaag zijn we in Katwijk bij de BMW dealer Van Poelgeest. Er rijden bijna 100 Z3/Z4 auto's mee. Het is weer gezellig om elkaar weer te zien na een veel te lange winterstop. 

Deze rally heet de duin- en bollenrit maar dat is al veranderd in Duin- en steeltjes rit, er is namelijk geen bollenveld meer te vinden. Het is een beetje laat in de maand mei om volle bolle velden te zien.

Het weer is goed en het kappie gaat ook heerlijk open.

Het lekkere kontje van de nieuwste Z4. Even op de kiek zetten.





Er staan verschillende auto's bij Van Poelgeest geparkeerd, de jongens van de
garage klagen altijd dat er weinig parkeer ruimte is, maar de eigenaar heeft
nu een bewijs dat er heel veel auto's kunnen staan.






 We kwamen ook een prachtig "sprookjes huisje"tegen.
Wat een kleur en wat een hoop versieringen. Elk detail is gebruikt om het
huisje prachtig in het landschap uit te laten komen.






 Wat een onderhoud moet dit zijn. Een tuin vol met plantjes en struiken,
wat er allemaal tip top uitziet.






 Prachtige gevel versieringen. En allemaal door de eigenaar zelf gemaakt en geschilderd.






De eigenaar voor zijn garagedeuren. Kijk is naar al het priegelwerk wat hier is uitgevoerd.






 De enige bollenveld wat we nog hebben gevonden. De overige velden waren
 inderdaad allemaal steeltjes. Maar wat zal het een mooie route geweest zijn
 wanneer we echt in de bollentijd deze rally hadden gereden.






De ruïne van Teylingen is een indrukwekkende ronde waterburcht die het vlakke
 landschap domineert. Oorspronkelijk was er slechts sprake van een ringmuur;
de donjon werd later in de dertiende eeuw toegevoegd. Behalve de huidige burcht,
was er een uitgestrekte voor burcht, die eveneens door een gracht was omgeven.
Hier verrees in de veertiende eeuw een comfortabel en luxe woonhuis.

Het kasteel dat oorspronkelijk bewoond werd door de heren van Teylingen
diende ter bescherming van de Rijndijk en de weg naar Haarlem. De heren van
Teylingen, verwant aan het grafelijk huis, komen voor het eerst voor in 1143.
Het is waarschijnlijk vanwegen deze verwantschap dat de Teylingers het kasteel
en de omliggende grond van de graaf in leen hadden gekregen.In 1282 sterft dit
geslacht in mannelijke lijn uit en vervalt het kasteel aan de grafelijkheid.






Royal Van Lent Shipyard is vanaf 1849 gevestigd op het karakteristiek Kaag-eiland.
Het eiland, alleen bereikbaar met een pont, geniet landelijke bekendheid als watersportcentrum.





Weet ik eindelijk wat ik voor mijn verjaardag kan vragen...;-)





 En dan komen we bij de duinen aan van Katwijk aan Zee.
Even de auto uit om een heerlijke strandwandeling te maken.

Sjaak heeft deze foto gemaakt, lekker in het midden...;-)






 Er was op dat moment stand mist. Maar hoe ga ik dit nu op de kiek krijgen.
Het laagje water wat op het strand aanwezig was is aan het dampen.
Ik heb het met een hond geprobeerd maar die was niet leuk genoeg, tot dat
ik  een jongen met een surfplank zie lopen.
Nu moet ik rennen, omdat er mensen precies in mijn lijn lopen, en die wil ik er
 niet op. De jongen is al door de meeste mist heen gelopen, je ziet er nog een klein
stukje van aan de linker kant.






 Er zijn ook catamaran wedstrijden en wat wil ik dit nog een keertje graag doen.
Heb aan een van de mannen gevraagd of er ook opstap dagen zijn. Die zijn er niet,
maar je kan lid worden van de vereniging en dan is het misschien mogelijk om mee
te varen en anders zelf een catamaran neer leggen.





 Vertelde de man dan we zelf een zeilboot hebben, simoun 445, en dat ik dan in
de trapeze hang. Maar nog mag ik niet mee...moet dus een vriendje zoeken die op
stand een catamaran heeft liggen en waar ik mijn droom een keer mee
mag vervullen.






Het was een fantastische dag en met een rally kom je nog eens op plekken
waar je normaal niet komt.
In zuid-holland ben ik ook veel molens tegen gekomen maar die komen
en een ander blogje.

Foto's zijn zo uit de camera, anders moet ik in 2013 weer zo veel mapjes nog inlopen...;-)

 

11 opmerkingen:

  1. Geweldige serie Von!
    Jij hoeft je foto`s niet te bewerken, er zitten hele mooie bij.
    De jongen met de surfplank op het mistige strand bijvoorbeeld, een mooi dynamisch beeld van het strand plezier.
    Het sprookjeshuisje ook heel leuk.
    Fijne dag,
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een mooie serie Von...
    maar je had er 2 wel eventjes een beetje recht kunnen zetten,
    maar de rest ziet er prima uit...

    Lg, Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Von,
    dat moet een lekker ritje zijn geweest.
    De streek waar je doorheen trok is zo wie zo de moeite waard, in de drukke randstad zijn best mooie plekjes te vinden.
    Je hebt er weer mooie plaatjes tussen zitten.

    Groeten,
    Ron

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi blogje, leest weer lekker weg.
    Foto van strandmist:jongen met surfplank en dat andere jochie rechts is echt
    mijn favoriet!
    groet,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Yvonne,

    Terwijl jij nog op de zoomcampus vertoeft, geniet ik van jou blog.
    Wat een plaatjes heb je gemaakt. Leuk rondje Zuid Holland gemaakt. De strandfoto's vind ik erg mooi. Ik ga graag ff naar Katwijk. Zie wel wat bekende plekken.

    Het sprookjeshuis, geweldig, dat moet net jij zien. Deze man ziet er markant uit, wat een werk heeft hij erin zitten.

    Dat er vele molens staan weet ik alles van ;) het is mijn provincie waar ik woon.
    Ben benieuwd hoe je dag op de zoomcampus is geweest, en uiteraard je molenblog.

    Gr. Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke serie! De ruine van Teylingen ben ik laatst ook geweest ... mooi!
    En je strandfoto's zijn ook leuk, net als de rest ... jammer dat de bollenvelden zo goed als uitgebloeid waren! Ik heb ze dit jaar ook gemist, volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen! :-)
    Fijne zondag verder
    Groetjes,Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Yvonne,

    Weer lekker wezen toeren en het resultaat van onderweg mag er zijn. De foto van de jongen met de surfplank vind ik erg mooi, je hebt de bijzondere sfeer met de strandmist mooi weergegeven! Het kleurrijke huisje lijkt zo uit de Efteling te komen, wat een werk heeft die man gehad.
    Maarre.... wat moet jij nou met een vuurtoren voor je verjaardag ;-))) ?

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aan zee is altijd wat fijns te beleven dacht ik zo en daarom is het in mijn beleven een prachtige plek om in de omgeving te wonen. Er zijn zeemeerminnen met dikke bossen haar en tja, die motten ook af en toe eens uitwaaien. Mooie leuke fotoserie Yvonne.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Yvon,
    Prachtig om al die mooie foto's van jullie rit te zien.Vooral de strand foto's daar houd ik van.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jullie tochtjes zijn altijd zo bijzonder, ook die foto`s op het strand wat gaaf!
    Het sprookjes huis, ik ga er bijna weer in geloven.

    Knuf van Bufff

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Von,
    Ik verbaas er iedere keer over hoeveel jullie tijdens zo'n rally zien, en zo knap dat je al die mooie foto's kunt maken, want zoveel tijd heb je toch niet lijkt me.
    Haha, je verjaarskadootje! ach, nogal groot, daarmee kom je niet bij de fuutjes, dus wat moet je ermee?
    Het versierde huisje is uniek, strand met mist is spannend, goed gezien die surfer.
    Gezellige serie al waren er geen bollen meer....
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!