Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Herfstkleuren zoeken in Hilverbeek


Met een goed gevoel gaan we op stap in Hilverbeek, er zullen nu zeker toch wel herfstkleuren aan de beukenbomen te zien zijn....

 

 

....wat een teleurstelling, op de grond is alles in de kleur die we graag willen zien, maar aan de bomen is het nog niet veel.
 



Vorig jaar waren we hier ook, op precies het zelfde punt, maar toen hebben we 
meer met de macrolens gespeeld, en niet echt naar de herfstkleuren in het 
bos gekeken. Een beetje teleurgesteld zijn we wel.

 



We proberen er het beste uit te halen, maar het is nu wel een stukje moeilijker voor
 ons, hoe maak je sprekende landschapjes in deze situatie. Een nieuwe ontdekking 
voor Loes en mij. Moeten we toch meer gaan doen.

 

 


We lopen een stukje verder en zien nog meer water, maar helaas het zonnetje 
laat zich niet zien,waardoor de warme kleuren die er zijn een beetje 
dof overkomen.
 









Zelfde sloot, maar vanuit verschillende standpunten. En de een ( boven) met een 
beetje zon en de ander zonder zon. Wat een verschil, de kleuren doen gelijk vrolijk 
aan, maar er komen ook gelijk goed zichtbare lichtpunten in de foto.












En wanneer ik het even niet meer zie, spelen met de lens, lange sluitertijd 
en dan inzoomen. Nog nooit gedaan en het geeft een verrassend effect. 

 



In Hilverbeek spraken we een mevrouw en die vond het hier ook groener, jullie 
moeten naar Landgoed Schaep en Burgh gaan daar zijn al meer herfstkleuren. 
Wij in de auto gestapt en naar één van de andere mooie landgoederen die 's-Graveland
 rijk is gereden. Wat boffen we toch met deze mooie achtertuintjes.




Bij aankomst loop je gelijk tegen de vijver aan en daar gaan we spelen met de 
weerspiegeling in het water. Ik had deze serie nog niet echt goed bekeken op 
de computer, maar wat lijken ze veel op de foto's van 
 
 


 



We lopen verder het bos in omdat we weten dat daar een gedeelte is met 
een slootje. Maar ook hier op Landgoed Schaep en Burgh zijn de kleuren 
niet zoals we het graag hadden gezien.
 




We weten dat we vlak bij de pruikzwam zijn, maar wat is het moeilijk zoeken, al die lange beukenlanen lijken zo op mekaar. Moeten we nu nog een stuk meer naar links lopen, of moeten we om dit struikje heen naar de het verlengde van deze beukenlaan waar we stonden. We gokken gelukkig op onze tweede keuze, we lopen verder en inderdaad we zien aan aanwijzing die we onthouden hadden van vorig jaar. Jippie, gevonden, er lopen ook een groepje mensen die paddenstoelen uitleg krijgen, die geven we maar even voorrang en daarna gaan wij aan de slag.





Maar wat is de pruikzwam nog klein, vorig jaar had ik geen statief bij me en nu wel, 
maar het blijft een donker holletje waar de pruikzwam in zit.

 










Als verrassing zien we nu ook een baby pruikzwammetje. 

 




Het was een heerlijke wandeling, en er komt vast nog wel een weekend om de 
herfst kleuren op de foto te zetten.

Datum: 28-10-2012
 
 

19 opmerkingen:

  1. Hoi Von,

    Misschien was er bij aankomt een kleine teleurstelling maar het is toch een leuke en mooie blog geworden.
    De pruikenzwam is wel grappig en de doorkijkjes zijn ook mooi geworden

    Mvg Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ondanks dat je een beetje teleurgesteld was vind ik dat je echt prachtige foto's heb gemaakt.
    De kleuren zijn toch prachtig!!
    De pruikzwam vind ik ook geweldig, zeker die met de druppels er aan.
    Kortom een mooi blog, ik zou er zelf wel blij mee zijn.
    Fijne dag.
    Groetjes Irma
    PS je beginfoto met de aap is een topper!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt er ondanks dat het je tegenviel, een erg mooie serie van gemaakt. De pruikzwam (huh, bestaat dat? Zag hem bij Loes geloof ik voor het eerst) steelt de show. Ik merk niets van een donker holletje en de druppeltjes eraan maken het heel bijzonder.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat is dit mooi en dan als klap op de vuurpijl een pruikzwam die zie ik nu voor het eerst wel heel bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bellos paisajes otoñales, Ivonne, muy buena resolución y unos colores y composiciones fantásticas. Muy curioso el "hongo peluca", buena captura.

    Saludos.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Yvon,

    Het mooiste is er inmiddels al wel van af; jammer. Je hebt het er steeds over dat de kleuren niet zo mooi over komen; nou dat vind ik wel meevallen hoor; ze sprankelen van de foto's af! Mooi spul.

    Groeten, Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Yvon,
    het blijft enorm mooi die herfst foto's geweldige serie.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Yvonne....

    Wat mooi...een heerlijk kleuren pallet...
    Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind de kleuren fantastisch dit jaar
    zal wel komen omdat je er meer op let..
    ik vind vooral de kleuren van de beuk super...
    wat zijn jullie lekker bezig geweest...

    Lg. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Von,
    toch straalt dit helemaal herfstsfeer uit hoor, al hadden we de ultieme kleuren nog niet.
    Wat grappig dat jij spiegelingen in de vijver hebt, dat kan ik me helemaal niet herinneren.
    En pruikje hebben we weer gevonden, met zelfs een babypruikje, wat is ie toch mooi met al die druppeltjes.
    Mooie serie weer hoor, toch maar eens zien of ie die van mij toch ook nog ga plaatsen.
    Fijne dag en lieve groeten
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. WOW Yvon!
    Wat een prachtige serie... al die spiegelingen in het water zo mooi en dan die pruikzwam...
    dit is genieten... dank je!
    Lieve groetjes Anna :))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Yvon,
    Ik vind het prachtig! Je legt de lat gewoon erg hoog, maar ook met een iets minder zonnetje is het mooi geworden. Ik moest ook aan de workshop van Loulou denken. De pruikenzwam is super.
    En je inzoom-experimentje erg geslaagd!
    Groet,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie serie! Vooral nr 6 en 16 vind ik zeer geslaagd. Groetjes,Miranda
    www.mirandabos.com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Yvonne,
    Mooie herfstimpressie. Maar door al het afgevallen blad en de kale takken worden de foto's met reflectie wel druk. De laatste twee landschapsfoto's vind ik dan ook het mooiste. Wat een prachtige zwam is dat. Leuk met spin, druppels en in babyformaat.
    Genieten.
    Groetjes, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Yvon.
    Je heb weer een heel mooi herfst blog gemaakt, met al die mooie kleuren en schitteringen.
    Vooral zo doorgaan:-):-):-)

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Von,
    Ik vind juist de combinatie van groen aan de bomen en (rode) herfstkleuren op de grond wel een erg fraaie combi. Dus zo ontevreden zou ik zeker niet zijn als ik jouw was!
    Vooral foto 13 vind ik erg mooi.
    Bij het inzoomeffect mis ik wel iets wat nog wel scherp/herkenbaar is, maar dit blijft een leuk effect om mee te spelen.
    En de pruikenzwam is erg bijzonder, vooral met die druppels.

    Groetjes, Wouter

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hai Von,

    Ik kan me de reactie een beetje voorstellen, want het zijn gewoon fraaie platen.
    Ik ben bang dat het maken van de superplaten die je in gedachten had, dit jaar niet meer gaan lukken.
    Toch leuk dat je dan terug kunt vallen op dingen die je geleerd en inmiddels onder de knie hebt.
    Je uitzoomfoto is erg leuk, maar je spiegelplaten zijn top.
    Prachtige foto's ook van de pruikzwam. Dat blijft een fascinerend ding.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Toch een mooie herfstblog, de herfstkleuren heb je toch zeker wel gevonden.
    Prachtig. Die creatieve foto met dat inzoomen tijdens afdrukken, die deed het bij mij niet goed, ik werd duizelig toen ik ernaar keek....

    De mooie pruikzwam is een topper, die wil ik ook nog wel eens zo kieken.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ondanks dat de kleuren niet helemaal waren zoals je had gehoopt heb je toch een mooie serie neergezet Yvonne. De pruikzwam steelt de show wat mij betreft. Vooral de één na laatste is schitterend zo met die druppels. Top!

    Gr. René

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hey Yvonne,

    Wat een mooie serie. De bomen zijn veel groener inderdaad, heb ik ook ervaren.
    Het blijven mooie plaatjes!
    Geweldig hoe je gespeeld hebt met verschillende objecten, standpunten en composities. De in gezoomde foto met de langzame sluiter is erg gaaf! Als je blijft kijken val je er zo in.

    Goed plan om nog op een ander plekje te gaan kijken. Wauw die pruikzwam, de druppels eronder. Je statief kwam goed van pas, het was een donker holletje. Zo kon je toch met een lagere sluiter het vastleggen.

    Gr. Nicole.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!