Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Watervallen van Coo

We treffen het wel met het weer, er is de laatste dagen weer genoeg regen gevallen en wij zoeken nog even verder om nog natter te worden....;-)  We hadden na ons natte dag van gisteren langs de La Hoegne even genoeg van al die nattigheid en besloten gisterenavond om naar de Watervallen van Coo te gaan. 

De watervallen van Coo is een half uurtje rijden vanaf ons hotel en we rijden door de mooie Ardennen naar de watervallen.

We zijn in het plaatsje en kunnen de watervallen niet vinden, we gaan het maar even vragen, Loes begrijpt eruit dat we er vlakbij zijn maar moeten een klein stukje terug, we rijden een klein straatje in maar dat loopt op een gegeven moment dood. Keren en terug rijden en dan herkent Loes het kleine torentje, we zijn er de eerste keer gewoon over heen gereden.







Wanneer we de ingang hebben gevonden en de waterval horen, weten we
 dat we goed gaan. De lantarenpalen branden nog en met de mooie
 herfstkleuren op de achtergrond zie ik wel een 
sfeervol plaatje.








Wat een geweld komt er naar beneden. De watervallen van Coo
 liggen in de rivier de Amblevé en zijn waarschijnlijk de oudste toeristische
 attractie in de Ardennen. En met al het regen wat gevallen is 
wil het wel naar beneden vallen.







Bij de watervallen van Coo is ook een attractiepark van Studio 100, Plopsa Coo, 
hoe kan het ook anders. Daar is een podium wat niet meer gebruikt wordt 
maar wij, Loes, Gonnie en ik wel ons spullen droog en 
veilig neer kunnen leggen.







Het was gisteren de laatste dag dat het pretpark open was, vandaag 
werden de stoelen en tafels die buiten stonden opgeruimd. De waterval 
kun je gratis bezoeken, en er zelfs tussen staan, er loopt een trap tussen de 
twee watervallen door, en daar hadden wij ook wel last van, vooral 
mensen met rode jassen.







De watervallen van Coo is de bekendste waterval van België, is 15 meter hoog.
 Men heeft de waterval in tweeën gesplitst, de grote en kleine waterval. De 
kleine waterval bestaat ongeveer sinds de 15de eeuw. De grote waterval 
is gemaakt in de 18de eeuw. 







De grote waterval van dichtbij.







Er komt ook van rechts water binnen, wat een prachtig gezicht. Nu is
 het wel steeds schoonmaken van de filters voordat er een 
foto genomen wordt. 







En zo doen we dat, Loes is gisteren haar plu kwijt geraakt, elkaar even 
 helpen om er mooie foto's van te maken. Wat staan we er sjarmant bij. 
Maar deze foto's zijn de leukste herinnerings
 foto's aan het prachtige lange weekend
 in de Ardennen





Foto: Gonnie van de Schans



In de middag zijn we naar de Grotten van Remouchamps gegaan. Is zeker een bezoekje waard, gelukkig hadden wij onze 
regenlaarzen nog aan, met andere schooisel heb je kans om iets uit te glijden, 
een leuke wandeling en aan het eind een boot tochtje.



Maar of die foto's ooit eens een blogje gaan halen..??? Heb de allerhoogste
 ISO gebruikt en weet nog niet hoe ik dit kan weg toveren.

Meiden bedankt voor deze super leuke dagen. 
En wanneer het even kan, volgend jaar nog een rondje Ardennen.

Datum: 04-11-2013 

11 opmerkingen:

  1. Een bijzonder mooie serie foto's..... knap fotowerk Yvon.

    Groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé, de foto's van deze dag staan bij mij voor het volgende blogje gepland, maar ik vind het écht leuk dat jij nu eens als eerste bent!
    Gebeurt niet vaak ;-)
    Ik voel nog alle nattigheid van de regen en van de 'cascade', maar wat hebben we elkaar toch telkens fijn geholpen met het vasthouden van de paraplu, we zijn een goed team!!
    Jij hebt veel meer foto's van de waterval dan ik, en je hebt goed met de sluitertijden gespeeld, nr 8 vind ik heel goed, precies de goede beweging in water en waterval, jammer dat je daar het grijsverloop niet hebt gebruikt, maar ja, ik weet het .. de regen...die gooide echt roet in het eten. Ach, we gaan gewoon een keertje terug!

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie hebben er een leuk dagje van gemaakt, ik ben er ooit ook geweest maar heb er helemaal geen foto's van. De foto van jullie onder de parapluie vind ik heel geslaagd. Ook foto 8 vind ik sfeervol. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie serie Yvonne van de watervallen, wij zijn er ook enkele keren geweest, maar dat was dan in de zomer.
    Het water lijkt nu veel wilder te zijn.
    Groet Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Yvonne,
    wat een sfeervol plekje, helemaal met toch al herfstkleuren en het woeste water.
    Ik begrijp dat het niet makkelijk was er foto's te maken, maar het is je wel goed gelukt.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt me een prachtig gebied Yvonne. En er valt een indrukwekkende hoeveelheid water omlaag. Verschillende foto's lijken allemaal best veel op elkaar en dat vind ik jammer aan het blogje. Maar compliment aan jullie doorzettingsvermogen in die natte dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Werkelijk een heel mooi en sfeervol blog Von.
    Dit leek me ook echt super genieten als je daar bent.
    Je foto's zijn in ieder geval echt heel warm en sfeervol.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Yvonne,
    Tjonge je hebt er nog een aardig blogje uit kunnen halen. Die brandende lantaarnpalen is mij helemaal ontgaan. Bij de 5e foto zijn ze uit.
    Mooi foto 2 (1e van lantaarnpalen) met het pad dat zo mooi de foto inleidt en de warme herfstkleuren. Ik heb eigenlijk alleen maar de waterval gefotografeerd. Zal toch eens gaan kijken of er nog een blogje in zit.
    Jij hebt in elk geval goed je best gedaan!
    Groetjes, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Von, wat zijn jullie toch een doorzetters! Je hebt er ondanks de omstandigheden ook een fraaie serie foto's weten te maken. Foto 2 vind ik heel mooi, erg fraaie kleuren. Ben benieuwd of je nog met grottenfoto's komt.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. de Watervallen van Coo, ik ben er ook geweest, had er eigenlijk veel meer van verwacht en ook de eerste keer net als jullie gewoon aan voorbij gereden hahaha dat zegt al weer genoeg ;-)
    Toch heb ik weer genoten van deze foto's die je gemaakt hebt.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Show Photos! They are natural
    and the way I like. hug

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!