Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Fuut met jongen in september 2016


Het is september en er komt een hitte golf voorbij op sommige plekken in 
Nederland, na een oude wijven zomer is dit natuurlijk 
een heerlijke na zomer. 

Maar hebben de vogels hier ook last van...?? Er zijn jonge futen op de plas. 
Daar moet ik even naar op zoek. 

Ik pak de roeiboot en ik hoor papa al roepen midden in het kommetje, 
ik hoef niet eens op zoek naar de kleine pyjamatjes.






Ik hoop nog altijd een keer de kleintjes op de rug te zien bij de ouders, maar
 wanneer ik ze zie dan zijn ze al best groot. 






Maar wat zie ik, er probeert er een achter op te springen. Wat een geluid komt 
er uit dat kleine bekkie. Mini fuut laat echt wel even weten dat ze het zat
 is om te zwemmen.






En ja hoor, daar zit ze dan heerlijk achter op. De futen hebben mij wel in de gaten, 
maar er varen hier zoveel boten in dit kommetje dat ze geen last van mij hebben. 
De kleintjes gaan zich lekker poetsen en zwemmen achter ma aan omdat pa
 elke keer weer ergens anders opduikt met een visje.






En ik er maar achteraan roeien, ik heb geen motortje er achter omdat ik dan op
 mijn camera plaats op dit gedeelte, is lekker laag bij het water.






Ze blijven wel bij het riet zwemmen, had ze ook liever vaker vrij
 gehad, helaas....






Kijk het monstertje is eens kijken...ik smelt....wat is het warm..






Moeders kan ook boos worden, ze was het echt even zat en schudde de kleine 
er zo vanaf.






Een mooi voer moment was er maar één keer, en dat was precies in het zichtveld
 samen met een dikke paal. Jammer helaas, kan niet alles hebben...






Even iets verder van het riet af, wat geeft dat gelijk een rustiger beeld.






Even door zwemmen mams, ben mij even aan het wassen..






Aan deze kant van de kom staat er veel wind, ik schommel een beetje in mijn
 bootje, ze moeten maar weer snel naar de andere kant zwemmen. 
Paps gooi eens een visje op...






Het was even een heerlijk uurtje buitenspelen met dit warme weer. Morgen
 boven de 30 graden, geniet er allemaal van. 

Datum: 12-09-2016

9 opmerkingen:

  1. Hoi Yvonne,
    tja, die futen doen ook maar gewoon of het hoogzomer is.
    Heel mooie serie heb je kunnen maken. Leuk, dat je er met je bootje zo dichtbij kon komen. Je voorlaatste foto is heel apart, alsof je tegen het water op kijkt.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geweldig als je de beschikking over een bootje hebt dan kan je het heel mooi van de mooie kant bekijken,maar laat dat maar aan jou over.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Yvonne,
    Prachtige beelden van deze fuutjes. Zo leuk om te zien.
    Je eerste foto is echt super en heeft iets bijzonders met dat beperkte zicht.
    Mooi genomen ook zo laag bij het water.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige serie Yvon!
    Ik zag vandaag ook nog twee pyjamaatjes op de rug van een fuut!
    Ouwewijvenfuutjes? grapje..... zo lief en schattig nog.
    Fijn dat je ze vanuit je bootje kon fotograferen, goed gelukt!
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Yvonne,
    Het klimaat verrast niet alleen ons maar ook de futen. Wie had gedacht nu nog kleine fuutjes te zien. Het is wel een bijzondere manier om ze met een boot te volgen. Het heeft zo een mooie serie opgeleverd. Het blijft leuk om dit familieleven te volgen.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, da's toch wel heel bijzonder om in september nog te zien, maar ze zijn er niet minder schattig om! Lekker hoor zo vanuit je bootje. De eerste is erg mooi en bij 9 vind ik de interactie tussen moeder en kind heel fijntjes.

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hai Von,

    Die eerste foto is natuurlijk super. Mooi sereen beeld met alle futen op een rijtje. Alleen het water had helemaal stil moeten staan om er een wereldplaat van te maken. Maar deze is fantastisch hoor. Een hele fijne serie zo bij elkaar en inderdaad verrassend dat er nog jonge futen rondzwemmen. Goed gebruik gemaakt van de kansen en ook handig om het op die manier vanuit de boot te doen.

    Groetjes,
    René

    PS: Inmiddels weet ik het volledige speelschema van mijn dochters en kan ik wat datums voorstellen. Ik stuur je zondag even een mailtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Von, wat apart dat er nu nog jonge fuutjes zijn. Voor mij horen die bij de lente. Ik hoop dat ze groot genoeg zijn als het kouder wordt. Wat een lief moment waar moeder oogcontact maakt met het jong. Ook de eerste foto valt op door de rust die hij uitstraalt. Lijkt me niet gemakkelijk fotograferen vanuit zo'n schommelend bootje.
    Groetjes, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk om zo laat in het jaar nog een futenfamilie te zien, tja, de natuur is de kluts kwijt, september was meer zomer dan juli en augustus samen :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!