Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Alleen als ie IJS en IJS koud is


Afgelopen donderdag hadden we weer een cursus met 
mentoraat Stan Kerlen. 

Mijn opdracht is ijs bevriezen in de vriezen en daar een 
bloempjes in doen.

Ik heb dat al een keer gedaan met rozen in de diepvries, wat na mijn idee
 niet helemaal geslaagd was.






Maar wat dan anders...??? het was even denken hoe ik het nu aan 
zou pakken...






Misschien lukt het met paprika's. Paprika in de vriezer en dan foto's maken 
wanneer het bevroren is. Dit was het ook niet...foto's zijn zelfs allemaal 
de prullenbak ingegaan.






De paprika's hebben wel een mooie vorm. Daar wil ik wel iets meer mee gaan doen, 
maar op welke manier. 

Even een nachtje over slapen.






Er moet wel ijs gebruikt worden.

Ik heb een idee, een zak gekocht om ijsblokjes te maken, die gevuld. 
Gelukkig al op woensdag in de vriezer gedaan om die zondag 
daarop te gebruiken.

Een fles spa gekocht, een paar paprika's en nu met de zon in de huiskamer
 aan de gang. Buiten is het koud en binnen spelen is nu
 een goed alternatief.






Een glazenvaas gepakt, die gevuld met paprika's, ijsblokjes, spa bubbels,
 en nu aan de gang.

Eerst alleen de macro 105mm gebruikt, dit was het niet wat ik graag wil zien. 
Eén tussenring er tussen, alle tussenringen, en daarna nog eens een Raynox 
voorzet lensje er voor. 

Jullie weten dat ik wel eens gek kan doen en dat je moet zoeken en kijken wat het is. 
Dit is duidelijk weer zo'n dag. 

Mijn kanjer zegt dan altijd "ach je bent van de straat", ik heb mij kostelijk vermaakt 
en dat op een koude zondag... 




Datum: 18-02-2018 

3 opmerkingen:

  1. Hoe verzin je het allemaal ! Ik had je best wel eens bezig willen zien ;-)
    De kleuren en vormen van de paprika's lenen zich hier goed voor, maar de kleuren zouden van mij iets meer uitgesproken mogen zijn en het ijs iets frisser, nr 1 en 5 komen aardig in de richting. Kwestie van smaak natuurlijk, dat weet ik wel ;-)
    Ben benieuwd wat je mentoraat er van zegt?

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het levert merkwaardig abstracte beelden op, maar bovenal knap hoe je op zulke ideeën komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, je hebt weer heerlijk lopen klooien zo te lezen. Mooie resultaten, maar misschien moet je nog een beetje aan de schuifjes zitten om de kleuren beter uit te laten komen.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!