Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Foto opdracht - Reflectie, weerspiegeling


Het is weer eind van de maand en het is gelukt om er iets van te maken, niet
 helemaal wat ik in mijn hoofd had, maar de RSI arm wil maar niet over gaan, 
en een klein beetje smokkelen mag soms wel.







Ik heb weerspiegeling gevonden op een rustig plekje in de haven en ik 
had niet meer verwacht dat er nog jong spul in de haven aanwezig 
zou zijn in Juli. 







De kleine eendjes had ik al een keer zien zwemmen, en al een paar keer samen met
 Droppie, mijn huis meerkoet, gevoerd en het ging zo goed. Moeders was best
 zorgzaam over de kindjes maar op een dag was er nog maar één.






De kleine meerkoetjes kon ik heel lang niet op de kiek zetten omdat het nest 
tussen de boten verscholen zat, dus wachten dat ze het kleine
 slootje in zwommen. 







Het kleine eendje was veel aan het slapen, was er iets leuks, dan zat big mama 
in de weg. Ze ging een keer omhoog om te fladderen, wat een lieve
 kleine vleugeltjes.






Er was nog een klein stukje over van het nest van de fuut en daar maakte 
de kleintjes dankbaar gebruik van. Alleen voor mij iets minder, zwarte 
boot op de achtergrond met een dikke oranje fender. Sommige foto's zijn 
daarom iets te krap uitgesneden.







De cirkeltjes om het eendje vindt ik leuk...







Kijk mij staan, moet eigenlijk van pa en ma zelf eten zoeken, moe komt 
wel naar me toe, heeft alleen niets bij zich, zo gemeen...blijf lekker eigenwijs 
en ga hier wachten.  Dit is echt de wijsneus van het stel, heb daar lekker in het
 zonnetje op de rug een uurtje gezeten en allemaal gevolgd hoe het leven
 gaat van de meerkoet, ouders hebben het zeker niet
 makkelijk met dit stel.







Het was nog niet zo makkelijk om de kleine alleen op de foto te zetten, Droppie 
zwom elke keer naar me toe en dan kwam moeder eend ook mee, lekker broodje 
halen maar niet heus. Tien uur is voedertijd en daarna lekker zelf doen. Ik had
 de 80-400 op mijn camera maar kon er soms niets mee...







Ik weet het, ze zijn zo anders dan andere eentjes, maar ik kijk er graag naar. 
Heel jammer dat de kleuren verdwijnen van het koppie. 







Nog een laatste poets beurt en dan ga ik hoor....en toen was er niets meer.
 Ook dit eendje is door iets opgegeten...







Drie op een rij. Wachtend op pa of ma...







Het leuke was toch wel het omhoog klauteren op het nest. Het lukte ze ook nog, 
maar de ouders probeerde ze er echt af te krijgen door naar achteren te 
zwemmen met iets in hun snavel. 







Ook mijn andere kindjes waren weer in de haven, die blijven alleen iets 
hoger zitten en daarvan geen weerspiegeling. Die komen later
 in een blogje.






Datum:
Meerkoet 16-07-2013
Wilde eend 20-07-2013


Voor de volgende maand opdracht is het LIJNEN. 
Laat je fantasie gaan en maak er iets leuks van. Je hebt nog een hele maand de tijd.

Iedereen bedankt voor het meedoen. 
Al mogen dat er best een beetje meer zijn..;-) 



9 opmerkingen:

  1. Ach, wat een snoepies, Von. Die kleine meerkoetjes vind ik ook leuk. 8 en 12 vind ik de mooiste. Helaas ontbrak me de tijd om mee te doen deze maand. Vervelend dat je arm niet opschiet. Sterkte en groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een heerlijke serie weer dit is toch iedere keer genieten bij je,wat vervelend van je arm ,de ellende is het gebeurd nooit mensen die niets te doen of willen te doen hebben. sterkte ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Yvon,
    Dat zijn weer fantastische foto's Ook nog eens met een aardig ah, en oh gehalte!
    Zo mooi scherp en mooi van kleur!
    Echt genieten!
    groet,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Yvon,

    Wat aandoenlijk dat jonge spul. Het blijft lief. De spiegeling is je goed gelukt. Prachtig!
    Balen van je arm. Daar kan je best nog lang last van blijven houden, spreek uit ervaring.

    Sterkte,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Lieve Yvon

    Wat een juweeltjes heb je hier van kunnen maken,
    prachtig gedaan hoor.
    Vervelend dat je zoveel last van je arm blijft houden

    Groetjes uit Heemskerk voor jullie beide,

    Joop

    Ben blij om weer terug op mijn blog te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tjonge wat een late nesten, maar dat schijnt dus wel meer voor te komen. Leuke serie maar wat een triest verhaal voor de eendenfamilie. Ze krijgen natuurlijk ook niet voor niets zo veel kleintjes, er worden er maar een paar groot.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nice pictures of birds, good sharpness and fine colours

    Ottar

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Blijft toch iedere keer weer heerlijk om dit kleine spul te zien, verrukkelijke plaatjes.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie invulling van het thema, en wat een schattige foto's, die kleine meerkoetjes zijn echt aandoenlijk.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!