Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Voorjaarsknallers

Het is al weer veel te lang geleden dat ik de macro lens op de body geschroefd had, deze winter is alles een maand eerder uit de grond gekomen en wat is dat genieten, buiten is het gewoon lenteachtig weer en wat is het fijn om dan de voorjaars bloempjes op de foto te zetten.

Het was niet alleen te lang geleden dat de macro lens er op zat, ook een gezellig uitje met Loes was alweer veel te lang geleden. En zo krabbelde we op zondag of we morgen iets te doen hadden. 

De sneeuwklokjes komen op internet al in vele getale voorbij, we kiezen voor Gooilust in 's-Graveland. Bij ons alle twee om de hoek, wanneer daar niets te vinden is kunnen we altijd nog naar de andere buitenplaatsen van 's-Graveland.

Maar we treffen het meteen, een veld vol met sneeuwklokjes, alleen dit is een veld wat langs de toegangsweg ligt van het huis wat op Gooilust staat, daar gaan we maar niet in liggen. Dat zullen we vast niet goed vinden.

Dan maar een stukje doorlopen en we zien de eerste krokus, het is nog vroeg in de ochtend, er zit nog één dauwdruppeltje op,  en de bloem is nog gesloten. Maar de eerste duik hebben we genomen van een mooie periode die er aan gaat komen. De macro wereld komt er weer aan.



We vinden een veldje met sneeuwklokjes, wat staan ze allemaal dicht op
 elkaar, waar moeten we beginnen. We pakken onze spullen
 en gaan weer aan de slag.







Hoe was het ook alweer, double double, tegenlicht...en zo noemen we
 het hele rijtje weer op wat er in de goocheldoos 
allemaal verstopt zit.







Dichtbij of juist veraf. De mensen die naast ons op het pad lopen zullen 
wel denken..?? waar zijn die mee bezig...







Heel langzaam komt het weer terug, het is ook een kwestie van zoeken
 en heel goed kijken hoe de sneeuwklokjes staan. Soms is het een
 kleine kanteling van de camera die het 
schilderachtige effect geeft. 







Na ons boterhammetje gegeten te hebben, gaan we weer een nieuwe 
sessie maken, pakken het kleedje op en zoeken andere sneeuwklokjes, 
net of die wel op een beter plekkie staan.







Bij deze sneeuwklokjes was het een aparte verrassing, ik zag wel de achterste
 rij staan en die draaide ik onscherp en plots kwamen de onderste drie 
tevoorschijn, het kan allemaal in een heel klein hoekje zitten.







Om niet alleen maar het schilderachtige hoeven op te zoeken, ook 
het simpele foto werk waar ik voor drie jaar terug heel blij mee zou 
zijn geweest. Probeer ik die periode ook niet te vergeten. Met een 
beetje tegenlicht is het voor mij een kleine toppertje.  








Om alleen knallers van foto's te moeten maken, staat er voor mij
 gevoel een boog gespannen en fotograferen moet
 een ontspanning blijven.








Ben natuurlijk wel blij dat dit soort foto's ook uit 
de camera rollen.







Rond de klok van 2uur gaan we richting Zanderij Cruysbergen, om 
haarmosjes op de foto te zetten, een goede combinatie voor een blog, 
witte sneeuwklokjes en rode haarmosjes. Maar helaas op Cruysbergen
 was het een groot zwembad, wat een water overal, dat
 kunnen we vergeten.






Water geeft ook een leuke uitdaging als daar allemaal rood kroos in drijft. 
Een klein zonnetje helpt ons en geeft leuke bubbels effect. Het is even 
zoeken naar de juiste instelling op de camera, sommige foto's worden
 zwart/wit. Met de juiste instelling komen er 
verrassende foto's uit.






Wanneer het zonnetje weg is geeft het weer een heel ander effect. 
Veel rustiger en gelijk minder kleur.







Loes verteld me over de mannelijke bloeiwijze en de vrouwelijke
 bloeiwijze van de Hazelaar. 
Hierboven de is de mannelijke bloeiwijze....






...en dit is de vrouwelijke bloeiwijze...








We hebben het virus weer helemaal te pakken en zien een paar 
takjes met kleine pluisjes, we gaan met een takje op de grond zitten en
 draaien wat in het rond, om alle kanten van het takje gehad te hebben, 
maar waar stel ik nu op scherp..?? kon niet kiezen 
tussen deze twee. 






Het fijne, subtiele van de pluisjes, dat is wat macro zo leuk maakt. Dit zie je
 niet wanneer je het takje in je handen hebt, en na een paar keer draaien,
 je lens constant draaien voor andere scherpstel punten te creëren 
komt er altijd wel iets moois uit. Is mijn idee.

En dan te bedenken dat het pas februari is....

18 opmerkingen:

  1. Wow! Echt knallers hoor Yvon. Heel mooi.De laatste vind ik heel dromerig mooi, Fijn hè, weer eens op pad met de macrolens en je bent het helemaal niet verleerd, Beeldschoon zijn je klokjes !
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Yvonne, wat een fraaie serie laat je ons weer zien, erg koel hoor.
    Groet Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige serie foto's weer, is genieten al die foto's. Snel ook maar weer eens met de macro op pad gaan.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, jullie zijn weer lekker bezig geweest. Mooie plaatjes komen hier voorbij met mooie mysterieuze sfeertjes. Macro is en blijft leuk werk en ook de foto die jij simpel noemt vind ik geslaagd, apart standpunt.

    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit zijn met recht knallers en dat is eigenlijk nog heel bescheiden uitgedrukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, o, o... wat zit ik weer te genieten. Beeld- en beeldschoon,Yvonne. De één na de andere mooie foto. 5, 10, 15 en 16 hebben mijn voorkeur. Van de laatste twee vind ik 16 mooier omdat die net iets beeldvullender is. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een PRACHTIGE reeks Yvonne! Ik voel de lente al kriebelen!
    groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige serie, Yvonne.
    De sneeuwklokje komen fijn en teer over, wat ze ook zijn. Jullie zijn weer heerlijk creatief bezig geweest.
    Maar ik moet bekennen, dat ik foto 8, die je zelf simpel noemt, eigenlijk het mooiste vind. Mooi gepresenteerd ook, op de lichtgrijze ondergrond.
    Verder heb ik geen idee wat het precies is, maar foto 13 spreekt mij ook erg aan.
    Welke scherpte op 16 of 17? Ik weet ook niet wat ik mooier vind. Zou wel foto 17 wat meer bijsnijden, er zit nu erg veel ruimte aan de linkerkant.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hai Von,

    Poeh, wat een prachtig blogje zeg. Allemaal hele fraaie platen met een paar echte kunstwerkjes erbij.
    Nummer 10, 13 en 16 genieten bij mij een grote voorkeur.
    Prachtige, fijne foto's

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat blijft het toch leuk hè, spelen met de macro-lens en met scherpte en onscherpte. En zo allemaal onverwachte beelden tevoorschijn toveren :-)
    Mooie serie! Waarbij 8, 10 en 17 mij het meest aanspreken.
    Groetjes, Wouter

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie blog vandaag, Von! Hier kan ik zo heerlijk van genieten. Macrofotografie blijft een uitdaging! Schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een heerlijk begin van het macroseizoen Yvonne! Het is weer geniet hier op je blog. En ik weet zeker dat er nog vele macroblogs zullen volgen dit jaar. Ik kijk er nu al naar uit!

    Gr. René

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schitterende foto's van al het voorjaarsspul! Ik vind het wat grijzige sneeuwklokje de absolute topper! Heerlijk dat het weer voorjaar wordt!
    groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een schitterende foto's van al het voorjaarsspul! Ik vind het wat grijzige sneeuwklokje de absolute topper! Heerlijk dat het weer voorjaar wordt!
    groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een bijzonder blog Yvonne en ik moet je zeggen dat ik de serie
    vanaf foto 12 werkelijk bijzonder mooi vindt. Zoals je dat gedaan hebt
    is echt heel erg mooi. Prachtig om te zien. Ik hou van macro.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou Von, het was weer even geleden zo'n macro-dagje, maar je bent het goochelen en schilderen niet verleerd hoor!
    Heerlijke en verrassende serie, smaakt naar meer!

    Lg
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vergat te melden dat ik jouw hazelaarfoto's zo mooi vind!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Yvon,
    Weer een hele mooie serie, waarbij ik de tweede helft van de blog duidelijk beter vind dan de eerste foto's.
    Wat we volgens mij allemaal hebben met macrofotografie, we moeten eerst op gang komen, het eerste uur loop je vaak te zoeken, maar als je het dan eenmaal heb, dan ga je los. Is bij jouw serie ook te zien. De hazelaar en de pluisjes vind ik top.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!