Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Bosanemoon en goocheldoos



Het is weer bosanemoon tijd en Pixpirience is ook net geweest. 
En wat er daar besproken is...

.........we hebben er wel om moeten lachen.






De sprekers, stuk voor stuk top fotografen, die ons met goede tips naar een 
hoger niveau willen brengen, dit jaar was het motto Next Level, alleen de
 tip van Theo Bosboom gaf ons stof tot nadenken.....

Zijn tip was: vermijd clichés, de ijsvogel werd genoemd, maar ook 
ons geliefde bosanemoontje. 






En dat is het bloempje waar we zeker elk jaar even naar toe gaan. Dit wil je
 toch niet missen, het voorjaar is begonnen. Wakker worden uit de 
winterslaap, en weer kleur voor de camera.





Door deze waarschuwing van Theo zijn we alle drie wel aan het denken gezet. 
Dit jaar gaan Loes, Jet en ik het anders doen, tenminste dat willen we proberen.

We beginnen weer op onze "vertrouwde" manier om er even in te komen.
 Bubbels en bokeh zoeken, bloemetje rechts, bloemetje links, wat is het 
weer een gezellige boel om met elkaar op stap te gaan.

Net zo belangrijk om lol in het fotograferen te houden. Ook al zijn het
 dan maar de cliché foto's.






Dit keer gaat er een onderdeel uit de goocheldoos mee. Ik neem een lapje
 mee met pailletten in verschillende kleuren.






Dit lapje maak ik vast aan de fototas die op de grond ligt en zo probeer ik er 
weer iets anders van te maken dan de vorige jaren.






De pailletten zijn nu net kleine zonnetjes.





Omdat het allemaal verschillende kleurtjes zijn, heb ik elke keer een 
ander zonnetje in beeld.






Ik moet wel licht hebben, dat maak ik soms met de zaklamp, nog een 
onderdeel uit de goocheldoos. En zo zijn we heerlijk een middagje bezig 
en dit wil ik echt niet missen.






Nog ééntje om het af te leren.






Meervoudige belichting ook weer even geprobeerd. 







Meer afstand tot het lapje met pailletten. 
De kleurtjes zijn nu zichtbaar.

Ondanks dat Theo het ons niet adviseert, hebben wij een heerlijke buikschuif
 dag gehad en zullen we volgend jaar hier weer aanwezig zijn...

Maar wat voor een soort foto's moeten we volgend jaar gaan maken, natuurlijk 
mogen we best foto's maken van de bosanemoon, alleen Theo heeft ons aan
 het denken gezet...er zal vast wel weer een attribuut in de
 goocheldoos erbij komen.





En nog eentje van de speenkruid....spelen aan de waterkant.


Datum: 26 maart 2017



4 opmerkingen:

  1. Hoi Yvon,
    Ik vind je foto's echt prachtig....al is dat antwoord misschien ook wel wat cliché!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Vonne

    Ik ga morgen dus lees ik hier nog net je tips!!
    heb geen lapje met pailletten dus moet ik nog iets anders bedenken!!
    zal er nog eens een nachtje over slapen!!
    wat en mooi serie, prachtige foto's bij.. met bokeh-rondjes wat ik toch altijd erg mooi vind!!
    de rest is next level, ik vind de meervouwdige belichting ook erg mooi...
    complimenten...

    Liefs Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Laat Theo er van vinden van hij vindt, dit kun jij toch wel heel goed. En of je dat nou cliché moet noemen, ik weet het niet. In principe is alles al eens gedaan maar ik vind dat jij hier heel creatief bezig bent en belangrijker nog, je hebt er plezier in. En dat is volgens mij het belangrijkste ook al kun je tips natuurlijk meenemen om over na te denken.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hai Von,

    Prachtige serie en wat een super idee om dat lapje als achtergrond te gebruiken.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!