Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Rondje Nederrijn


Vandaag gaan we iets heel anders doen, geen buikschuif macro tussen de krokussen
 maar landschap fotografie.






Jet en ik gaan een rondje Nederrijn doen. We beginnen bij Wijk bij Duurstede, 
nemen het pontje terug richting Everdingen.





Op facebook hadden we bomen partijen gezien in winterkleed, dan ziet het er 
toch allemaal net even iets anders uit. 






Ik neem alleen de groothoek 14-24 mee. Moet daar maar eens mee leren werken. 
Wat valt het tegen, vooral toen de foto's thuis op de computer
 zichtbaar waren.






Onderweg hadden we het er al over, mooie plekjes gevonden met lijnen en hoog 
water, maar wat kunnen we hier van maken. We zeiden al tegen elkaar, dat wordt
 flink aan de schuifjes trekken. 






Ik heb er een serie in deze tint van gemaakt. Echt zwart/wit is het niet. Ik heb elke
 keer het zelfde kleurnummer ingevuld, en hooglichten en contrast een
 beetje mee gespeeld.






En dan heb ik wel eens gelezen dat het mooi oogt wanneer er bij de groothoek lens
 iets op de voorgrond goed zichtbaar is. 






Soms heb ik dat gevoel dus niet, zonder iets op de voorgrond geeft mij veel meer 
rust in de foto. Het blijft dus spelen en zoeken naar lijnen  
en voorgronden.






En moet je dan veel op te foto of iets minder. Wat maakt het allemaal uit, als je maar een 
leuke dag hebt. Vorige week stonden we nog met onze snowboots op het ijs en
 in de sneeuw. En vandaag zonder jas er heerlijk op uit. 






Het water was flink aan het stromen, we hadden helaas onze filters niet bij ons. 






En naar deze bomen waren we op zoek....






En terwijl we bij het pontje wachten om over te steken, hoorde we van mensen 
op de fiets dat ze bevers hadden gezien, het was niet zover van het pontje vandaan, 
dus daar zijn we even heen gereden. Omdat het water hoog staat kunnen
 ze niet meer in hun huisje. De bevers zaten ver weg, maar wel heel 
bijzonder om te zien. 

21 februari 2021

 

2 opmerkingen:

  1. Hi Von,
    Het is altijd een kwestie van smaak welke compositie je het meest bevalt. In dit geval spreken de eerste twee en de laatste twee zwart-wit foto's mij het meeste aan. Zwart-wit geeft toch weer een heel ander effect dan kleur. Bij deze platen past het heel goed.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Von,

    Landschapsfotografie is inderdaad niet zo makkelijk als het lijkt. Ik waag mij er meestal maar niet eens aan. Door de kleuren heb je er wel een mooie sfeer in weten te krijgen. Jammer dat je alleen je groothoek bij je had, want hoe vaak zie je nou bevers. Zal je altijd zien he!

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!