Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Van erwtensoep naar hooikoorts



In  week 6  hebben we even een koude golf over ons land. 

Sneeuw en ijs zijn het gevolg. Wat is het een tijd terug dat we sneeuw hebben gehad. 
Het is genieten van het mooie landschap wat ontstaat. 






Jammer genoeg heeft het heel erg gewaaid waardoor er op sommige plekken veel 
sneeuw ligt en op andere plekken veel minder.






De zondag ben ik binnen gebleven, toen heb ik de contrast foto's gemaakt, 






Samen met Jet gaan we even de Kromme Rade op. Er is daar altijd wel iets te beleven, 
al is het maar om van de natuur te genieten. 






Moonboots opgezocht, die lagen natuurlijk achter aan op zolder, en lekker wandelen. 
Was ook wel nodig om deze te dragen, op sommige stukken zakte ik weg 
tot aan de knieën. 






We proberen van alles wat te fotograferen deze dag. Ik neem de 24-120 mee, hopelijk
 heb ik daar genoeg aan.

Voor de spermacellen van 't Hol is de lens zeker goed, te zien in deze blog.






We vermaken ons de hele middag, heel langzaam gaat de zon zakken over het ijs, en dat
 geeft weer een mooi tint aan het ijs.






De schaatsers van het eerste uur. Echt druk is het nog niet, maar de echte schaatsers
 kunnen natuurlijk niet wachten. 






Zondag staan we heel vroeg op, om de molen van Nederhorst den Berg op de foto te
 zetten met zons opkomst, foto is in deze blog te zien.






We lopen heerlijk een rondje Ankeveen, hier aan deze kant is het nog
 niet zo druk met schaatsers, maar aan de andere kant van dit
 pad weer wel. 






Wat is het er moeilijk lopen, moet uit kijken dat ik niet door 
mijn enkel heen ga.






En op de terug weg komen we langs de Loenderveenseplas en wat is het toch
 gaaf om de ijszeilers bezig te zien.

Nu weet je nog niet waarom dit blogje "van erwtensoep naar hooikoorts" heet.
Binnen een week is de temperatuur van -15 naar +15 graden gegaan....in een plaats 
was het verschil 31,4 graden...ons volgende uitje is ook zonder jas 
en handschoenen....

Datum: 10 - 14 februari 2021



 

2 opmerkingen:

  1. Mooie impressie, Von. Hier kunnen we weer een jaartje op teren. Maar niet langer dan dat! Groetjes, Jody

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi Yvonne....
    prachtige blog van het winter weekje!!
    Heerlijk heb er van genoten!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!