Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Texel - Eureka



hadden  we deze ochtend niet zo heel veel geluk met het weer. 

Jammer, de vroege, mooie,  ochtend mee maken om het prachtige 
Texel is wel heel bijzonder. 

We kunnen even uitslapen en gaan naar de vlindertuin Eureka.






Macrolens mee, en dan proberen om de vlinders op de kiek te krijgen.  
Lang stil zitten is er vaak niet bij in een vlindertuin, temperatuur
 is heerlijk voor hun.






Dan denken Loes en ik aan die keer dat we naar Utrecht zijn geweest, en daar
 ook heel veel foto's van vlinders hebben genomen en er niets 
mee gedaan hebben.

Ik maak vandaag weer de zelfde foto's, het moet even anders 
vandaag, maar hoe...






Kijken of ik de vlinder in zijn geheel er op krijg..?? dat lukt wel, maar zo 
registrerend, dat gaat het ook niet worden voor
 deze ochtend.






Dan komt Gonnie een losse vleugel tegen...






Dat is leuk speelgoed, hier kan ik mij wel even mee vermaken. 

Na eerst een rondje gelopen te hebben door de vogeltuin, om even in een 
iets koudere omgeving te lopen. De druppeltjes lopen van mijn rug 
af in de vlindertuin.






Dit is leuk om te doen, het vleugeltje ligt precies op de goede hoogte, om makkelijk
 foto's te maken en het is draaibaar, ik zit hier wel even.






En dan is het thuis weer een gevecht met mij zelf, van welke 
gaat het worden om te bewerken en te plaatsen.






Er zijn er vele de prullenbak ingegaan, al zou je dat nu niet denken. 
Ik mag hiermee graag spelen.






Dan toch maar even op zoek naar iets anders...






Eerst even een bammetje eten, rustig zitten op het bankje en genieten van 
al de mooie kleurtjes om je heen. Er kwam er steeds eentje op mijn
 schouder zitten, een speciale band met deze vlinder..;-)






Mijn oog valt op een vlinder die wel heel lang op dit plekje zit....






Snel weer op de grond zitten en weer met de macro aan de gang. Alleen dan 
komen er weer de zelfde foto's uit de camera rollen.






Loes heeft de Raynox in de tas gestopt. Laat ik die ook maar een 
keer proberen. 

Loes en Gonnie lopen nu even de vogeltuin in. Kan gebruik maken van
 dit lensje...wow, er gaat een hele andere vlinder wereld 
voor mij open...






Dit is mooi speelgoed....de vlinder is niet meer herkenbaar. Nu is het even 
spannend of de foto ook echt zo apart is, zoals ik het in beeld zie. 






Kan je vertellen, dit is leuk om te doen...nu maar duimen dat het vlindertje 
geen last van mij heeft en snel wegvliegt.






Het is best wel zoeken naar aparte vormen en waar stel je
 op scherp. 






Met dit lensje zit je echt heel dicht op het vlindertje, ik kijk zo nu en dan
 even door mijn andere oog en vlindertje blijft rustig 
door eten/drinken. 






Wat een geluk, dat de vlinder er rustig onder blijft, ik heb er 
echt schik in...






Hele aparte vormen komen naar voren, wist niet dat een vlinder op
 de foto zetten zo leuk kan zijn. 






En dan wordt de vlinder weg gejaagd door een andere grote jongen. Die 
duikt boven op deze en weg is mijn vlinder project.






Ik was er gewoon even flink van aan het balen. Loes en Gonnie hebben 
het vogel gedeelte ook gezien en het wordt tijd om weer even terug
 te keren naar ons hutje. 






Om de volgende stappen te bespreken wat we gaan doen....dat is te zien
 in de volgende blog over Texel...

Datum: 02-03-2017

6 opmerkingen:

  1. Hallo Yvonne, wow wat een creatieve foto's... Echt een nieuwe vorm van macrofotografie!! Geweldig.
    Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Ben, was ook heel leuk om te doen, ga dit zeker vaker opzoeken.

      Groetjes Von

      Verwijderen
  2. Hoi Yvonne,
    Wat heb je dit fantastisch gedaan. Het lijken wel kunstwerken met al die kleuren.
    Gaaf dat je dit zo van die vleugeltjes hebt kunnen fotograferen.
    Maar ook de vlinder op foto 4 vind ik heel erg mooi. Wat een plaatjes!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je de registratiefoto's ook geplaatst hebt, zo is goed te zien hoeveel mogelijkheden er bestaan om vlinders te fotograferen, en veel van die mogelijkheden heb je hier prachtig uitgevoerd.
    De eerste foto blijft voor mij de onbetwiste topper, kleuren, patronen, compositie en scherpte/onscherpte zijn werkelijk top!

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hai Von,

    Tsjonge, dat heb je fantastisch gedaan. Heel inspirerend en knap uitgevoerd. Aan het maken van dit soort foto's had ik nou nooit gedacht. Dat ga ik zeker ook eens proberen. Erg mooi, ook de "normale" foto's.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tjonge, Yvonne, wat een explosie van creativiteit. De eerste plaat is meteen een goede binnenkomer en representatief wat komen gaat. Zelf vind ik het fijn om uiteindelijk nog steeds te kunnen zien waar ik naar kijk, of het moet in ieder geval te raden zijn. Nummer 18 vind ik extreem mooi: vanwege de kleuren en patronen. 13 en 14 ook, vanwege de bijzondere benadering. Mooi gedaan! Gr Jody

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!