We gaan rond de klok van 11.00 weg bij Motorworld om richting Meiringen te rijden.
We pakken de snelste route over de snelweg om geen tijd te verliezen zodat we de kloof kunnen bezoeken.
We zien onderweg dat de Grimsel- en de Sustenpas zijn gesloten.
Om 10 over half 1 gaan we door de douane naar Zwitserland.
En rond half 4 zijn we bij de Aareschlucht.
En ik kom er achter dat op mijn reserve camera de macrolens zit in plaats van de groothoek lens. Niets aan te doen en Sjaak mag het vandaag met de macrolens proberen.
De Aareschlucht is een kloof die is uitgesleten door de rivier de Aare. De "Aareschlucht" ligt bij Meiringen in het Berner Oberland, een streek in het hart van Zwitserland.
De kloof wordt doorsneden door de rivier de Aare, waarvan de stroming door de nauwe doorgang sterk verhoogd wordt tot ongeveer 12km/h op het punt dat de rivier de Aareschlucht verlaat.
De lengte van de kloof bedraagt 1400 meter, op het smalste punt is de kloof slechts een meter breed. Het hoogste gedeelte van de kloof is 180 meter boven de rivier.
In 1888 is de kloof toegankelijk gemaakt voor publiek door de aanleg van het pad tussen de rotswanden en in 1912 werd er nachtverlichting aan de kloof toegevoegd.
De Aareschlucht is inmiddels een belangrijke toeristische trekpleister voor de regio en is geopend vanaf april tot Allerheiligen.
De kloof is behalve vanaf de weg ook te bereiken via de korte Spoorlijn Meiringen-Innertkirchen die een tweetal stations heeft in de rotswant langs de kloof, aan de kant van de uitgang bij Meiringen het station Aareschlucht West en bij de oostelijke ingang bij Innertkichen het station Aareshlucht Oost dat zich in een tunnel in de rotswand bevindt.
Sjaak met de macrolens...
Schuilgrot uit de Tweede Wereldoorlog 1939-1945
Voor ons het eindpunt. Nu de zelfde route weer terug. We zullen nu wel iets sneller lopen, punt 1 omdat we het nu wel gezien hebben en punt twee het begint te regenen.
Op de terug weg hebben we er een half uurtje over gelopen.
Het is inmiddels 5 uur geworden. Parkeer terrein is leeg, het was ook niet druk op de route. Konden makkelijk alles op de foto zetten zonder mensen erop.
Wanneer we in Unterbach aankomen weten we niet wat we zien.
Als eerste valt de mooie waterval natuurlijk op, maar waar rijden wij nu overheen....we kijken elkaar aan, het is een landingsbaan voor vliegtuigen.
Vliegbasis Meiringen, ook bekend als het militaire vliegveld Unterbach, is een Zwitserse militaire vliegbasis in de buurt van het gehucht Unterbach en de stad Meiringen, in het kanton Bern. Het is een van de drie belangrijkste vliegbasis van de Zwitserse luchtmacht.
Meer over het vliegveld in de volgende blog.
Daar staan ze dan alle drie, netje naast elkaar...jammer genoeg in de regen.
We gaan weer gepakt en gezakt naar binnen, maar wat we nu tegen komen aan de deur geplakt hebben we nog nooit meegemaakt.
Ieder van ons heeft een apart briefje met ons hotelkamer nummer en we kunnen zo naar binnen lopen met de sleutel in ons hand.
We merken wel dat er al meer mensen zijn, dus schijnbaar is het een heel vertrouwd plaatsje waar niet veel narigheid gebeurt.
Wat een uitzicht, zo mooi om te zien en te horen.
Oltschibachwaterval wordt veroorzaakt door de rivier Oltschibach en valt meer dan 300 meter naar beneden. Het bovenste gedeelte is een verticale val van 140 meter en daarna gaat het met een val naar beneden.
Hotel ligt in een mooi dal.
We gaan in Meiringen even iets eten bij Steakhouse Leopold en komen langs Museum Sherlock Holmes, wat al dicht is.
Vertrektijd:9.00 uur
Aankomsttijd: 17.05 uur
Aankomsttijd: 17.05 uur
Gereden kilometer: 322 kilometer
Hotel:
Gasthof Rössli
Unterbach 218
3857 Unterbach Zwitserland
Hotel:
Gasthof Rössli
Unterbach 218
3857 Unterbach Zwitserland
Corsa Amalficosta:
13-05-2018 - van huis naar Sindelfingen
Mannheim Palace
Automuseum Dr. Carl Benz - Bertha Benz route
Kasteel Heidelberg
Stadsapotheek Wiesloch
15-05-2018 - van Unterbach naar Iseo
Valle Verzasca
16-05-2018 - van Iseo naar Brescia
Auto's tijdens de Mille Miglia
A.c, Ace, Alvis Speed, AmilCar, Arnolt Bristol, Autoblue
Alfa Romeo
Aston Martin
Aurtin Healey, B.N.C. , BMW, Benley, Bugatti
Chrysler, Cisitalia, Citroën, Dagrada Giannini, Ermini
Ferrari, Fiat, Ford, Frazer, Frazer Nash
Healey, HRG, Jaquar, Lagonda, Lancia, Lincoln, Lotus
Maserati, Mercedes Benz, MG
OM, Osca, Panhard, Patriarca Giannini, Porsche
Renault, Riley Brooklands, Riley Sprite, S.I.A.T.A. , Siata Daina, Saab, Salmson, Sam Societa, Simca, Stanguellini, Sunbeam, Veritas
17-05-2018 - van Brescia naar Monterotona
Arezzo
18-05-2018 - Dagje Rome
19-05-2018 - van Monterotona naar Vico Equense
Pompeï
20-05-2018 - Amalfikust
21-05-2018 - Amalfikust
Sorrento
22-05-2018 - van Vico Equense naar Siena
23-05-2018 - van Siena naar Genua
San Gimignano
24-05-2018 - van Genua naar Nice
Monaco
Nice
25-05-2018 - van Nice naar Grenoble
Route de Grenoble
Gorges de Daluis
Route Napoleon
26-05-2018 - van Grenoble naar Luxemburg
Luxemburg stad
27-05-2018 - van Luxemburg naar huis
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!