Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Rood bekertjesmos met ijskristal


Overal zien we, Jet en ik, de ruighaarmosjes voorbij komen en omdat het dit 
weekend weer heerlijk vriest gaan wij weer op onderzoek uit. 
Want ruighaarmos met vorst geeft vast een leuk effect met het rood.






Maar helaas, bij aankomst op het plekje vinden wij geen ruighaarmos, we staan
 nog even op het punt om ergens anders heen te gaan. Maar besluiten toch dat
 we van het andere rode soort, wat we tegen komen, ook iets moois moeten
 kunnen maken.






Hier is lekker rustig en op de andere plek kan het wel eens druk 
zijn met wandelaars.






We nemen een duik langs de rand van de rood bekertjes mos en vullen hoe koud 
de grond is. Dit even lang geleden dat we de kou door onze skibroek voelen. 
Wel weer heerlijk om zo bezig te zijn.






Maar wat is het weer moeilijk om te beginnen. Ze zijn zo klein. Ik begin alleen 
met de macrolens erop. Maar dit zijn toch niet mijn soort foto's...






Ik pak al heel snel de Raynox. Dit zijn de foto's die ik wil zien. De ijskristallen zie 
je nu goed. Het lijken wel aardbeien met een ijslaagje...






En dan breekt de zon ook nog door, wat een feest...overal bokeh bubbels, 
gebeurt allemaal vanzelf. 






Dit is fijn spelen, je weet gewoon niet waar je moet kijken. Deze rood bekertjes mosjes 
staan in een cirkel van 10cm.






Omdat de Raynox op de camera zit moet ik wel even zoeken naar
 vrijstaande bekertjes.






Jet geeft mij les hoe ik een landschapje maak...en zo komen we alle twee 
met andere soort foto's thuis.


We zijn behoorlijk nat wanneer we naar de auto lopen. Al het ijs is gesmolten onder ons. 
Hoe kan dat nu..;-)  Het was weer een heerlijke ochtend. 

24-01-2021

5 opmerkingen:

  1. Hai Von,

    Door je beschrijving zie ik het zo voor me. Lekker rommelen en schuifelen om mooie beelden te vinden. Nou, het is je gelukt hoor. Ik vind het enorm knap wanneer iemand dit soort beelden weet te maken van dat hele kleine spul. Toppie.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was een heerlijke ochtend, lekker koud dat buikschuiven....dank je wel..
      Knuf Von

      Verwijderen
  2. Dag Yvonne,
    Het is je weer gelukt om van dit mini spul iets bijzonders te maken. Het was vast wel een nat pak waard.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Kees, elke keer is het weer een uitdaging om er iets moois van te maken.
      Macro seizoen is begonnen...

      Groetjes Von

      Verwijderen
  3. Hoi Ivon,
    Het zijn weer heerlijke kleurige sprookjesachtige platen!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!