Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Roadtrip Normandië - van Huis naar Gouvieux-Chantilly


Een reis naar Normandië met een stukje uitleg:

Jullie hebben al een paar beelden gezien van de Moulin de Courseulles sur Mer
en van de molen Moulin de Moidrey. Ik ga nu verder met de foto's te laten zien 
vanaf het begin wat ik allemaal mee maak en hoe het mij vergaat
 deze reis alleen met Pinokkio.

Jullie lezen het goed, ik doe deze reis alleen. Nou ja alleen, samen met mijn 
opa's en oma's zoals ze zich zelf noemen. Sjaak kon in deze week niet weg 
en de Mont Saint Michel staat al jaren op mijn lijstje om een keer te zien. 
Waarop Sjaak zegt, "dan ga je toch alleen", dat is sneller gezegd dan gedaan. 
Gelukkig is Normandië niet zo heel ver weg, dus ik doe het.






Alleen dan komt de vraag, wie gaat mijn route boek lezen..???
Daar heb ik mijn knappe vriend Frank voor, Frank is mijn bijrijder in 
de TomTom.

Ik oefen al met een paar BMW ritten in Nederland hoe ik de rit moet invoeren
 in de computer, en dan moet zenden naar de TomTom, moet zeggen het heeft 
wat uurtjes gekost en een paar gesprekken met TomTom gehad om het voor
 elkaar te krijgen. Ze gaven toe dat er bij hun ook iets fout zat, heb ik dat weer
 die er achter moet komen..grrrr. Gelukkig heb ik nog een super hulp lijn, 
die heeft mij er ook giga goed mee geholpen, dank je wel Kees. 

En dan komt het routeboek binnen. Niet alleen een routeboek, een 
mooie blauwe schoudertas met alles er op en er in wat we eventueel nodig 
zouden kunnen hebben.

Het routeboek wat we van Travel counsellors Geraldine de la Mar 
krijgen is super gedetailleerd en met de tekst erbij kan ik zou de waypoints 
in de computer zetten. 






En dan is het zover 1 augustus de eerste dag even 475 kilometer rijden. Het begint 
al goed in Antwerpen, ben ik net 150 kilometer van huis en sta al muur vast. 
Ik zie aan Tommy dat ik links moet blijven rijden en dan is wel zo 
fijn in Antwerpen. 

Er zijn afgelopen tijd een paar aanslagen geweest in Frankrijk en dat is te merken. 
Twee keer op de snelweg naar een grote parkeer gelegenheid geloodst, waar 
alle auto's doorheen moesten, en wat duurt het dan allemaal lang en één keer
 bij een Tolweg bij elke doorgang twee agenten.






Dat waren de enige opstoppingen op mijn weg naar het eerste hotel. 

Ben er bijna en dan zegt Frank "bestemming bereikt aan uw rechter hand" 
maar waar dan, ik zie niets aan hotel. Ik ga helemaal naar het eind van de weg
 en het begint al goed, zeg ik zo tegen mij zelf. Nog een keer de weg heen en
 weer gereden, en wat ik niet gezien heb is het grote bord. Ik rij er dus 
voor de tweede keer zo voorbij.

Ben weer aan het eind van de weg en er staat nu een auto, dan maar uitstappen 
en vragen wat ik niet zie wat er wel is. Ik heb geen korte rok aan maar deze
 lieve fransman gaat mij voor en dan knippert hij met zijn knipperlicht
 dat ik aan de linkerkant naar binnen mag rijden.

Wat ik nu zie....wow, moet ik echt hier heen. Dit had ik nooit verwacht. Even een 
toetertje en een handje boven mijn kappie uit en we nemen afscheid van
 elkaar. Wat was deze meneer lief.

Wanneer ik aan kom zitten er al een paar van de club heerlijk aan de borrel en 
wat zijn ze blij mij te zien. Leuk ontvangen. En gelijk wordt ik geholpen met
 mijn koffers, zelfs tot aan mijn slaapkamer. Wow, wat lief van John, deze 
vakantie gaat helemaal goed komen, zal Sjaak best missen, ik heb lieve 
mensen om mij heen.






Ben niet de laatste en neem de aankomst van de andere even
 op de kiek. 






Kijk toch wat een kasteel het is. 






De auto's mogen daar niet blijven staan, net voor  de slagboom 
staan de auto's netjes geparkeerd.






Doe gelijk maar een rondje kasteel/hotel. 

De oprijlaan....






Het trappetje naar de bar binnen....






De bar....






Plekje in het hotel....






Een van de vele eetzalen....






Zo mooi...zullen wij straks hier eten...






Alles staat perfect gestijld...






Mooie glas partijen .....






Maar hoe kom ik buiten..?? ik moet een gang zien te vinden die mij naar buiten 
brengt. Alle deuren die ik tegen kom maar buiten 
zitten dicht.

Elke gang probeer ik, ben bijna in de keuken en een klein gangetje gaat
 naar buiten toe.






Daar stond deze ijscokar, verscholen op te gebruiken wanneer 
het beter weer wordt.






De achterkant van het hotel was wel bekent, deze foto stond in 
het route boek. 






Mijn slaapkamer is helemaal rechts met het kleine balkonnetje...en aan de
 andere kant ook een balkon met grote 
openslaande deuren.






Lopend naar beneden kom ik een mooie trap tegen. 
Alles is goed verzorgt.











Kleine details van het hotel...






Een heerlijk zitje met mooi weer...






















Prachtige leuningen in het hotel....











Ontvangst ruimte....






Wat wil ik dit allang een keer tegen komen. Een hotel met een mooie 
doorkijk in het trappenhuis. 






Helaas is het nog niet geworden waar ik op hoopte, het begin is er.






En het eten is perfect, wat hebben we met z'n allen lekker gesmuld.






Het was even een gepuzzel met de tekst van het menu wat we
 zouden krijgen..






De keuze die ik gemaakt had, was ook een gok, maar was heerlijk.








                                                         

Hotel:
Hotel Château de Montvillargenne
6 Avenue Francois Mathet
60270 Gouvieux-Chantilly

Gereden kilometers: 474 kilometer

Maandag: 01-08-2016 van Huis naar Gouvieux- Chantilly
Zondag: 07-08-2016 van Val de Reuil naar Huis

2 opmerkingen:

  1. Hoi Yvonne,
    Geen verkeerd plekkie uitgezocht om te verblijven.
    En het eten ziet er ook nog eens perfekt uit. Lekker hoor!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjongejonge, wat een chique hotel, je zult je daar als een kasteelvrouwe gevoeld hebben, gaaf!

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!